Väntan...
Åh vad det är jobbigt att vänta på en kull. För mig är det kull 48 (tror jag) så man kan väl tycka att jag vant mig men icke.
Jag trodde Zabini skulle föda i fredags… hon såg sån ut men fortfarande har det inte kommit några ungar. Det finns ingen anledning till oro hon mår bara fint men snart klöser jag tapeterna från väggarna (fast de är målade) av otålighet! Blir knasig snart. Har inte gjort annat än sprungit och kollat Zabini känns det som. Ny fiken och lite orolig!
Bild på blivande modern Chokladfabrikens Zabini.
Vet hur det känns! :-P Och du stöttade mig sist så jag får göra ett försök att stötta dig som redan kan allt detta.
Ta det lugnt och tänk på något annat …. Lätt för mig att säga ;-)
Åh jag vill med ha bebbar …. fast väntan var jobbigt :-D

Den som väntar på nåt gott… ;) Hoppas det snart kommer ett gäng frina, friska chokladbitar!
#2 Tack! Ja du, man undrar om man är riktigt klok som utsätter sig för detta… Öh svaret är nog at man inte är riktigt klok helt enkelt. Fast när de väl kommit och allt är som det ska är det underbart. Just nu är det bara jobbigt. Ängsliga suckar och pustar. Jag sover så oroligt också när det ska komma bebisar och gillar inte att gå hemifrån… jobbigt när man ska jobba och sånt det känns väldigt futtigt i jämförelse med vad som väntar i buren.
Oj, så spännande! Jag håller tummar.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#4 Känner igen mig, var ju helt stirrig den sista veckan …. :-S
Men det går nog bra, och dina grisar blir alltid så himla fina :-D
Lider med dig ;P Jag sitter i samma sits!
Fast detta är första kullen sen mitt uppehåll från marsvin pga sjukdom. Och jag håller på att bli galen! Ser ut som om hon ska spricka när som helst….men inga bebbar =(
Vilken otroligt fin teckning Sabini har, ska bli spännande att se hur ungarna blir. Dina vita brukar bli jättefina så jag hoppas få se bild på årminstone en vit 
Håller tummarna! 
Spännande. Längtar efter bilder på fina pigga bebisar. Längtar även efter bebisar. Får nog vänta tills nästa år innan det ploppar ut något. Zabinis syster Rose Zeller sitter och flörtar med Chokladfabrikens Kilobyte. Delar gemenskapen gör "Hills" Creamba. Mer harlequinare åt folket:-)
Fast nu väntar jag med största nyfikenhet på Zabinis ungar. Håller alla fingrar som finns.
Vad spännande ! :)
Charlotta-B
Jag går här och väntar jag med, och även om det är två och tre veckor kvar innan det blir bebisar så flyger jag i taket för minsta konstiga ljud från burarna ;) Allt låter som födande honor och bebispip, Vincent blev bra chockad när han hostade till förut och jag kom farande "Bääbisar!!". Men så har mina flickor skrämt upp mig väldigt de två senaste gångerna och fött för tidigt och haft sig så jag har rätt i att vara studsig ^^'
Håller tummarna för chokladpraliner snart! Dom kommer säkert inatt, så håll dig vaken, haha ;)
Hanna
Ja nu går jag och lägger mig. De bara måste komma innan jag åker till jobbet 07.00 i morgon för jag kommer inte hem innan 18.00 lång dag,. Få se hur många gånger jag ska upp och kolla henne i natt?
… Hon ligger och vilar så där platt mycket tycker jag, magen har ramlat ner, hon är öppen, hon flyttar på sig och vilar platt på olika platser, tuttarna spretar, ibland kisar hon. Jag har inte sett att hon fäller nosen annars har hon visat upp alla tecken man kan tänka sig de senaste dygnen…
Hon ser pigg och stark ut och har god aptit. Magen är stor men inte extrem. Tre eller fyra små filurer tror jag det finns där inne.
Det är jättedax!
#13 jaha då ska vi behöva vänta til efter kl 18 för att veta hur det har gått idag. :P Spännande.
Charlotta-B
#14 Tänkte precis samma, haha. Typiskt!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
#12 Haha!
Mvh Linnea
Jag tror jag blir knäpp. Inget än. Hon retas med mig tror jag!
Zabini fnissar i bakgrunden….
Åh jag som hoppades på något under dagen …. :-O
känner igen mig hur mycket som helst.går och kollar hertha hela tiden.men mest för att se så att hon inte har fastnat med magen i huset.=))
#19 Just det du har en riktig tjokis, hoppas hon kniper tills på söndag kl12.30 så jag får se …. ;-)
Kanske bara är gaser… ;)
Hanna
#21 Precis vårt favoritskämt för dagen här hemma… man undrar ju…
Jag förstår hur du känner, det spelar ingen roll hur många kullar så är varje speciell och väntan är lååång. Själv har jag bara fött upp hundar och ska inte ge mig in i marsvinsuppfödning (tror jag)
Lycka till, väntar med spänning att höra fortsättningen, hur länge kan hon lura er hihi
#10 har du nått nytaget kort på Kilobyte ? :) Jag tror jag såg ett kort på han när han var liten .. men skulle vara kul och se hur han ser ut idag :)
#20 Nej det vill du inte alls se…hmm verkar som gris nr 6 är på gång
Ja jisses vilken mage Hertha har
Hon hade lite problem med dörröppningen till huset redan i söndags
#25 Oj oj är hon så stor? …
Undra om TS bebbar har kommit ännu :-P
#26 ja det är hon 
Undrar jag med, kanske är på gång 
Gud vilka fina föräldrar :o!
De är här nu!
De kom nog redan på förmiddagen när jag var på jobbet. Tre stycken galet söta ungar är det! Zabini är jätteduktig och alla mår bra.
Hane. nonself chocolate magpie. Nästan helbrun. 105g.
Hona, nonself chocolate magpie. Lite mer magpie tecknad 101g.
Hona, nonself chocolate harlequin. Pluttig men ser rätt pigg ut bara 63g.
De är jättesöta och oj så skönt att de är här och allt gått bra! Den fantastiskt vältecknade harlequinhonan jag beställt var inte med i levereansen ;-) men jag är så glad over dessa små gluldklimpar!
GRATTIS!!!! Vad härligt!! Ska bli kul med bilder sedan. :) Grattis Zabini, bra jobbat! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#29 Gud så skönt att höra! Roligt att alla mår bra. Längtar verkligen efter bilderna=D
Härligt, grattis! :D
Hanna
Grattis! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Ooh, grattis! Vi väntar på bilder :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åh Äntligen! Grattis! :-D Ser fram emot bilder :-P
Vad menas med " magen har ramlat ner"? :D
grattis. men min håller på sig
#37 Ja tills på söndag …. ;-)
Grattis till bebbarna! :)
Grattis!
Grattis till bebisarna, som jag väntat.. ;) Det ska bli spännande att se bilderna sen.
Grattis grattis, skönt att de äntligen ploppat ut :)
Grattis! Får vi se några bilder på sötnosarna?:)
Grattis!
Alla var fina men den med mest vitt var helt fantastisk :)
ÅÅÅH! Så söta! Vilka Goingar! :-D
Jag bara älskar den ljusbruna (kan inte dessa färger), ahh vad söt! 

Grattis till gullungarna! De är jättefina!
GRATTIS!!! Så underbara!
Charlotta-B
Nääää sådana bilder får du inte visa jag blir ju helt sjuk fast jag har egna bebisar
Grattis till helt underbart söta bebisar
SÖTCHOCK! Flickorna är ju fantastiska. Hanen är också söt såklart :-)
Grattis! Vilka sötnosar! :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
De är då så galet söta alltihop! Gillar honans färg (harlequin?) :P
Guuu så söta! :')
#57 Hon är otrolig! Helt underbar…
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Ooooohh, vad hon är sööööt, Grattis till de underbara bebbisar :)
Hur söta som helst ju !!
Själv så väntar jag på min.
om ca 3 veckor så kanske kommer ungarna
HOPPAS!
kände på hennes mage och kände något hårt, kan vara en unge.
Det är hennes första kull så hoppas att de går bra.
En fråga till er alla.
När jag klappar henne mage och känner lite lätt så kan inte min lilla tjej stå still , hon tycker de är grymt irriterande att jag har mina händer där asså och petar och har mig.
så, till frågan, är de normalt att dom reagerar så ?
Hon börjar bli tjock.
hanen som jag hade innan är tyvärr död men han var fin i sin teckning, fin men enkel. titta på bilden vetja
Skara min tjej då ligger ner och har ryggen mot kameran och pelle hanen som tittar mot kameran.
Han hade blå vita ögon jätte fräcka, öronen hade olika färger ena ljus brun, ena svart ^^
Den som frågar allt
#57 usch nu får du inte visa mer söta grisbilder, för annars kidnappar jag nog snart marsvin från dig :)
Nu kommer nya bilder! Min kamera var helt knasig och ville inte fota med autofokus. Det går inte att fota skvättiga springgalna marsvinsungar samtidigt som man ställer in skärpan manuellet… inte om man bara har två händer i alla fall ;-). Nu funkade plötsligt knäppkameran!
Här kommer äntligen Toshiba!
Toshiba var verkligen grymt söt =D!!!
Oj, oj, oj… Dell alltså. Så himla vacker!
De är alla så otroligt söta! 
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Tack
!
#80 Du skulle nog behöva en nonself tror jag bland allt krus, kjolar och alla virvlar ;-).
#82 Tror jag med ;)
…undra hur jag ska få mamma att förstå det…
Gud så fin hela denna kull är! Tack så hjärtligt för att du lade ut så många fina bilder på Toshiba! Jag längtar tills hon får komma hem & träffa sina blivande rumskompisar, och oss också då förståts! :) :) Hon är helt perfekt & kommer nog trivas med mina andra två busiga tjejer, en trefärgad riktig kelgris, och en DEW (Magpie) som hon nog kommer knyta an till. Dom är ju så härligt busiga & pigga marsvin!
Vad sööta!!! Grattis!!! vilka gulliga namn!
Gud så söta! :D Egentligen tycker jag att unga marsvin är sötare än små bebismarsvin, och dom här var bara så söta!
åh.. DELL <3