superstolt och glad!
Måste bara få visa en bild på Snorkfröken och Lilla My från idag. Vi var på vår första utställning idag. Det var jättekul! Många härliga goa människor och supersöta marsvin! Fick otroligt många bra tips på allt från skötsel till motion. Jag är superstolt över mina underbara små grisar som kom 5:a (Lilla My) och 6:a (Snorkfröken) i petklassen!!! Puss på er, ni är bäst!!
tycker matte
Aww grattis till en lyckad dag alla 3!!! :D
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Ah vad kul, grattis =3
grattis vad roligt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grattis! gud så roligt för dig/er! och supersöta marsvin du har! :)
Wow grattis! Åh vad skoj!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
kan bara säga grattis och att jag är helkär i båda

Tack allihop! Tyvärr dog Lilla My i sömnen i natt
Jag har tagit det tuffa beslutet att låta Snorkfröken få flytta till en vän till mig där hon kommer få bo i en tjej-flock, jag vet att det är det bästa jag kan göra för henne. Hon har suttit hela dagen med nosen intryckt i gallret till killarnas bur härhemma, men de kan hon inte få bo med för de är okastrerade, och hos min vän kommer jag ju få fortsätta att träffa henne, så det känns bra.
Usch vad tråkigt =( beklagar. Hon får det säkert bra med den nya flocken.
Men vad konstigt att hon dog plötsligt. Kan det vara stressen efter utställningen?
Med sunt förnuft kommer man långt!

#9 det trodde jag med först men när jag pratade med två vänner som har stor erfarenhet av marsvin (driver omplaceringsverksamhet och har varit marsvinsdomare i flera år) och beskrev hennes beteende på utställningen ( hon åt och sov och följde tom sina "normala" mat och sovtider även på utställningen) så sa de att det troligtvis inte var därför utan nog mer hade att göra med den vanvård som hon och Snorkfröken blev utsatta för av sin tidigare ägare. Vi vet heller inte hennes riktiga ålder, men hon uppskattades vara omkring 2 år.