Sellnik
Någon här som behandlat sellnik med frontline innan?
Hade en marsvinsvakt då min bebis fick akut andnöd och hon hade dem i 3 veckor, nu när han kom hem ser jag stora sår och hår avfall, även liten har lite på frambenen och klagar vid beröring, ( men han är fortfarande vettskrämd så de kan va därför han hojta till)
Ringde vet, och dem gav nått i munnen på dem och nu ska vi använda spot on droppar som ska appliceras 2 ggr / dag. Som heter frontline..
Snälla hjälp?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
jag har konfronterat marsvins vakten, som inte sett detta???
HUR ser man inte sår och håravfall? Sen har hon inte klippt naglarna på Frasse , men på liten har hon det.
Mår så dåligt, och känner mig lurad, och samvetet är så dåligt. Hur kan hon göra såhär mot mina bebisar??? :'(
Usch då! Den marsvinsvakten hade inte jag anlitat igen :(
Vet inte om frontline hjälper.
Jag behandlade enbart med Stronghold, ingenting i munnen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tog hand om ett marsvin för många år sedan som hittades i ett dike i mars månad. Hon hade långt gången sellnic och hon behandlades med Ivomec. Det kan ges oralt eller under huden, alltså att vet ger med spruta. Det skall marsvinet ha en gång i veckan i ett par veckor.
Det värsta är att om man väntar för länge med behandling kan de få bestående men. Sellnic ger ju nervskador.
vet bad mig använda svampsalva nu, och det blir bättre…
Kan svamp ha samma symptom som sellnik?
Jag kommer aldrig ha den marsvinsvakten igen!
Jag behandlade mina marsvin med frontline för inte så länge sen, det var dock för pälsätare då men.
Det funkade perfekt, ingen bieffekt visades, och jag behövde bara använda det en gång så var alla borta :)
#4 Tror det är olika. För när Morris hade Sellnic var inte det likt svamp/ringorm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Frontline tar inte skabb vad jag vet. Tar bara loppor, löss och fästingar. Tror din vet skulle ha skrivit ut stronghold istället.
Med sunt förnuft kommer man långt!