Sallys Bebis =)
Trodde nästan sallu gått tom och att jag inte skulle få någon bebis alls efter henne,
Men när jag kom hem i dag satt där en torr fin yper söt liten Skinny töss.
Hennes framben är mycket böjda men hoppas att dom kommer räta sig, då denna lilla är precis vad jag önskat mig =)
Chocopop's Wicked Lady Lucia Ska hon heta, och 95g väger hon.
Hjälp mig nu hålla tummarna för att benen rätar sig på henne
Vilken sötnos! Håller tummar för att benen ska bli bra! 
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
En sådan liten sötplutt. ^^ Jag håller förstås också tummarna att benen rätar ut sig. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Grattis!!! Håller tummarna!! =)
Grattis 
Tacka =)
Mamma och bebis har fått flytta ner i en mindre låda, så dom kan få ett ordenkligt band, då sally va lite rädd för Lucia , men nu får hon komma fram å dia, vilket behövs då sally har så mycket mjölk så de rinner nästan ur spenarna, hon skulle behövft 2 eller fler ungar
Grattis till sötnosen! Hoppas benen fixar till sej.
Charlotta-B
Men lite streching ska det nog gå :) hon värkar vara en riktig kämpe, inte stilla mycket alls
Grattis! Vilken sötnos! Här hålls också tummarna
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Mamma och bebis har i dag fått följa med mig till jobbet, då lucia inte riktigt kommer igång med diamdet som hon ska, Sally har massor av mjölk men är även killig så hon sparkar gärna, vilket innebär att jag får sitta å hålla henne när lucia ska dia, och 8 timmar utan mat klarar hon inte . Då ber värkligen till Gud nu att hon ska klara sig

Ursöt liten bebbe. Håller tummar att allt går bra.
En undran är om eventuellt selen kunnat hjälpt för krokbenen? Selen är ju bra för svagare djur men jag vet inget om det är bra eller dåligt för marsvin? men du kan kanske höra med en veterinär eller fråga någon kunnig härinne.
Marsvin 4-ever
.
#10 Har turen att ha veterinär på jobbet varge onsdag så hm har kollat på henne, mäst troligt är det senorna som är lite för korta, så jag ska sträcka benen flera gånger om dagen å även spjäla dom lite , så set finns gott hopp för lilla lucia :) som även börjar dia ordenkligt :)
En sådan liten sötnos! Skönt att hon har kommit igång med diandet och hoppas att benen rätar ut sig snart!
Nu har lilla Lucia fått frambenen spjälade =) va lite bråk mellan mig och henne ;) ett litet bet fick jag så töss ungen har temperament;)
Men nu struttar hon glatt omkring på sina spjälade ben =)

#13 Det bådar gott att hon har humör. 
Låter som att det finns gott gry i henne.
Marsvin 4-ever
.
#14 Ja det gör det värkligen =) .
Båda frambenen börjar mjukna nu så nu är dom inte så hårt klistrade mot bröstet på henne =) utan går att sträcka ut nästan helt nu, Vi kör med skena ca 30 min åt gången och under den stunden går hon runt nästan helt obehindrat =) i kväll ska jag sätta dom i en större bur så hon får röra sig lite mer än nu, då Sally värkligen tagit Lucia till sig nu är piper och ropar på henne så fort jag tar upp henne =)
Så skönt att det går bättre! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)