Foxbebisar :)
I förrgår fick vi tillökning här i marsvinslandet med tre små söta foxbebisar :D
Ni kan tro att jag har väntat länge på dom här bebisarna! På min första marsvinsutställning år 2008, fick jag se en fox för allra första gången. Jag som inte kunde så mycket om marsvinsteckningar då tyckte att dom var helt fantastiska och fascinerande, ungefär som vittecknade black and tans, som jag tycker är så fint på hundar. Jag började titta mig om efter en egen fox kort därefter, men det fanns i stort sett bara en uppfödare av varianten i Sverige då. I slutet på december år 2009 skulle lyckan äntligen komma till mig; då föddes León hos Duettens och blev senare till salu. I maj/juni fick jag äntligen hem honom och han var lika fin som jag hade föreställt mig. Jag letade även efter en hona, men henne fick jag vänta på till i januari nästkommande år, 2011. Då blev en för León obesläktad hona till salu hos Duettens och jag var fort framme med en intresseanmälan. Och nu har alltså Zelda fått tre små söta foxbebisar :)
Det blev två hanar och en hona; Sheik, Zant och Midna. Alla är pigga och friska, så jag hoppas att det ska gå vägen för dom alla tre :)
Grattis till fina bebbar! Jag vet så väl hur jobbig den där väntan är :P
Hanna

Stort grattis.
Dom ser jättefina ut och jag instämmer i att foxar är vackra, men heter inte denna färgteckning black and tan? eller bara tan?
Eller är jag helt ute och reser? 
Marsvin 4-ever
.
Tack!
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge ;) hihi.
#5; Tan ger en roströd färg på teckningspunkterna, där mina foxar har vitt. Sedan finns det även otter som har gula teckningsfält :) Inte helt lätt att hålla reda på till en början :D
Wow! Det var galet sött. Om jag ser fler söta marsvin kommer jag ha hela lägenheten full. Tur att man bor i skogen och inte kommer nånstans för att köpa dem :P
Åh vad jag fastnade för Zant! :D Så söt! Fast alla var så söta så! ^^
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Jag brukar inte tycka så mycket om mörka marsvin, men har alltid gillat fox på någotvis. De är nog fina. Grattis! :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Underbara!
Åh! Zant var ju för söt!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~