Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 5841 ggr
Hultan
0

Easy-strö?

Ni som provat easy-strö till era marsvin, vad tyckte ni? Har det verkligen dubbelt så bra uppsugningsförmåga som kutterspån? Kunde ni byta i buren mer sällan? Bättre doft? Vad tyckte grisarna? Är sååå nyfiken på detta strö.

Med sunt förnuft kommer man långt!

[Catfight]
0

åh ja med. så tass. :)

Isnona
0

Jag ska som sagt köpa det imorgon, är väldigt nyfiken på hur det luktar samt hur mycket det dammar, vill gärna slippa spånet. Ska bli kul att testa :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Hultan
1

#2 du kan väl snälla rapportera hit sen vad du tyckte? :)

Isnona
0

#3: Det kan jag absolut göra :)

gnagarlover
0

det är kanon.blir inte blött o luktar minmalt och ligger kvar i buren.och så mjukt ogott för de små tassarna.

Isnona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, nu har jag precis lagt in easy-strö i buren. Det ser ju inte så nystädat ut p.g.a att det är mörkare men det är nog en vanesak. Har inte en så skarp doft som spån heller, och ligger ganska tungt på botten. Marsvinen har redan popcornskuttat och sprätt omkring och allt strö stannar kvar i buren. Är nöjd än så länge :-)

Isnona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Närbild på ströet för dom som är nyfikna ;) Är lite konstig grönaktig färg på delar av bilden, men det beror på att jag tog kort precis jämte akvariet.

Lixim
0

ser väldigt intressant ut, skulle vara roligt att testa.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Lyan
0

Dammar det? Jag har ju lakan ovanför spånen eftersom jag har 1 som är dammkänslig men det dammar ju ändå en massa när man städar och fyller på.

Går det att byta bara det som är smutsigt eller måste man byta allt varje gång? Ser man var det är kissat så som man gör med spån? Blir lite dyrt att byta allt varje vecka i en 7 kvm bur :-P

Hultan
0

Åh jag skulle verkligen vilja ha det i mina hölådor (för jag byter aldrig från fleece, överlägset!) men det finns ingen återförsäljare här :(

Hultan
0

#7 vad mysigt dom bor. Fint med ljusslinga :)

Isnona
0

#9: Det ska ju vara damm-fritt. Är själv känslig mot spån så när jag städat tidigare har det varit en ren pest men med detta kände jag ingenting. Det dammade ju lite men tycker inte att det flög omkring i rummet på samma sätt som spån gör. 

Jag har ju inte haft det så länge än men det syns ju vart det är blött och inte. Kanske inte lika väl som på spån, detta är ju mörkare, man får kolla lite nogrannare bara :) 

#11: Tack! Det ser lite tomt ut men alla deras myskorgar och bäddar är i tvättmaskinen :-)

Eulwen
0

Vart får man tag på detta? Har försökt googla efter återförsäljare men kammat noll. (Uppsala-Sthlm) Verkar jätteintressant och jag vill gärna prova. Glad

Isnona
0

#13: Här finns en lista på återförsäljare :)

martin88
0

Vad är easy strö???

Eulwen
0

Tack!! Perfekt, två återförsäljare i min närhet. Detta ska provas!

Jag kastar allt bottenmaterial i komposten så det vore toppen om det här funkar så bra som jag tror det gör.