Hjälp!!!!!!
Hej
Min pojkvän köpte ett marsvin idag, en hane. Förut så skulle kolla om det verkligen var en hane, då såg vi att något vitt kletigt kom ut ur hans anus, vad är det? det ser ut som pappersmassa. det är kletigt och sitter liksom fast i anus. Vad ska vi göra? Är det farligt?
Snäll skriv svar!

Sperma?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
ring vet imån å rådfråga på telefonnen!
#1 nej dte är i anus.
#2 tack ja jag ska det.
du ska ha minst 2 marsvin, det är lag på det
#5 men herregud, jag vet, jag har 4.

5# Det var inte det hon frågade om.
Oj, missade det. Hoppas att det går bra!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
men Lollo, Lillan och Triss..är dom hanar?
#8. Vad låter dom som? 
Jag menade ju det…
Men herregud, ge er, jag vet att man ska ha flera och inte bara en, Jag har tre honor. den ena sitter med våran nya hane och jag undrar vad det är för fel på han, inte hur många jag ska ha i samma bur. Är det någon som vet vad det är för fel på honom??? Ringde vet idag men dom visste inte alls. ¨
Förlåt om jag låster arg och elak men jag är jätte orolig. Jag vet inet vad jag ska göra och det enda jag kom på var att skriva här, då vill jag inte att folk ska komma och tala om en sån själcvklar sak som att man ska ha flera!
Snälla hjälp mig!
#11 Precis! Det var inte den frågan du ville ha svar på utan du behöver ju hjälp medan alla tjatar om att man måste ha minst två marsvin.. =P Jag förstår att du är orolig, det skulle jag absolut också ha varit!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 å tack gode gud, nån som förstår. Tack det värmde.! Kram till dig!
#13 Kram tillbax och till marsvinet :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#11. Hahaha, nej då, du låter inte alls arg :) det är bra att du är bestämd, för det var ju inte det du frågade, hur många marsivn man ska ha lixom, du har ju 4 st fgs ^^, Måste bara säga att frågan du la upp i en annan tråd var jätte bra ;)
___
Men visst har ni fått svar på det nu? För ni hade vällans ringt vetten och fått reda på att det var någon påse? *läste i en av era andra trådar* :)
#15 tack. Du är snäll du! Skönt att du visste vad det var, det är inge kul att oroa sig.
#16. Hihi, tack du med :) Nej, det är det verkligen inte, jag kommer ihåg när mina två hade nå fnatt (dom lixom nös nästan jämt och kliade sig) och jag förstod inte vad det var, och jag blev jätte orolig, så jag köpte hem "medeciner" för över 500 kr, tills jag fick veta vad det var :)

vad var det då?!
#18. Sellnic och spån damm ^^ allt är botat nu :)

#19 Ah, skönt att allt e botat :D
#20. Ja :D sellnicen var lite trög, men de fixade sig :)
Ja, den tyckte om dina marsvin, den ville inte lämna dom^^
Stackars småkryp, och du tvingade bort dom^^
Helena

#21 Låt den vara trög ^^ bara den försvinner :) hehe .. Hur märker man om man får sellnic och svamp o sådär ?
#22. Haha, ja, stackars småkryp :P
#23. Mina blev kalare i pälsen runt nacken och vid benen, och kliade sig nå förskräckligt, jag märkte det nästan direkt, för det gick så fort. Svamp däremot vet jag inte, har aldrig vart med om det.

Sellnic märks genom att marsvinet kliar sig, får sår, magrar och tappar päls. Sellnic är dödligt så det måste behandlas.
Svamp kan yttra sig på olika sätt. Marsvin kan t ex få mun- eller Nossvamp, som ser ut som sårskorpor på nosen, ett vitt streck på nosen eller beläggningar på tänderna. Svamp kan också innebära att marsvin tappar päls på kroppen.

#24/25 Tack för de snabba svaren :)
Är mest nyfiken IFALL det skulle hända. Man vill ju inte bra gärna sitta där och vara som ett frågetecken osså kanske man förlorar en vän :(