Umlas Bebisar! =)
så söta!

#4 Så himla söt! Föll för han direkt hehe :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Grattis! :) #2 var ju underbar! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Vad söta de är! Gratttis :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Så underbara!
Luffsen!!!! Gaahhh!
Charlotta-B
Jättefina allihopa! Grattis! :)
Grattis!
Mvh Linnea
Jättsöta, stort grattis till finaste Umla :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Grattis =) så charmiga ^^
Grattis!
Jättesöta bebisar! Särskilt han med svart ansikte…
Hur vet man om en unge är Lakeland eller inte? *nyfiken*
#14 Dels får man kolla i stamen vad ungen har för gener; sen i denna kullen där honan är pet, så kan du ser skillnaden på pälsen.
En lakland är lockig och sträva. Medans peten i denna kull är slät.
Charlotta-B
#14 Om det är en kull där det kan födas både lakeland och icke bärare så kan man inte veta säkert ifall dom är bärare (lakelands) eller inte. Om man har tur så kan man gissa sej till vilka som troligen är lakelands om dom tappar/byter päls som dom isf brukar göra vid några veckors ålder, men inte alla lakelands byter päls och det är bara dom som är strävhåriga som gör det. Men man kan troligen inte vara helt säker ändå. Det kan ju finnas möjligheter till att dom strävhåriga får sin päls från nått annat håll, kanske ungarna är rex eller teddy?
Men eftersom lakelands kan se ut lite hursomhelst i pälsen så kan man inte säga iaf att ett släthår inte är en lakelands då det finns massor av släthåriga lakelands. Det finns dom uppfödare som verkar tro? att man kan skilja dom lätt åt på detta sätt med det funkar inte i praktiken, tyvärr, men det hade ju varit väldigt bra om det gjorde. Så tyvärr chansar endel uppfödare genom att göra denna uppdelningen av lakelands och icke-bärare.
Så eftersom det vad jag vet inte finns något sätt att skilja dom åt så tycker jag att det vore bra om man påpekar det tydligt till folk att det finns en stor möjlighet till att ungarna ur en sådan kull (oavsett hårlag) kan vara skinnybärare. Och även faktiskt att det finns en möjlighet till att dom strävhåriga inte är bärare.
nej men åhh vilka sötingar :O
älskar tösens teckning jätte mkt :D
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!

Nu är bebisarna 2 veckor gamla o tyvärr så lever inte längre Luffsen han orkade inte kämpa längre :( Men Lady o Lexagor lever o går stadigt upp i vikt! Tack snälla Lotta o Jessi för de dagarna ni hade Lex o Luffsen o hjälpte till o stödmatade, sen fick min sambo fortsätta o gör nu med. Jag hade själv gjort de om ja inte jobbade hela dagar.
Här har vi Lexagor lite skabbig just nu när han tappat sin lakeland päls. Väger idag 154g.