Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1955 ggr
_Charlie
0

Färghjälp! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi en liten lunkapet tösabit. Att hon är bedårande är vi alla överrens om. ;) Men vad har hon för färg? :)

Lyan
0

Zobel eller black roan utifrån den bilden

_Charlie
0

Ja jag misstänkte att hon nog var roan. :) Nämner man inte de vita fälten i färgnamnen, eller inräknas dom när man säger roan?

_Charlie
0

Kan man avgöra om det rör sig om black eller zobel på något annat sätt? Tex ögonfärg?

Lyan
0

Så solklar roan man kan vara :-) Det kan man göra om man vill, gjorde inte det nu eftersom jag bara har ett huvud att gå efter

Lyan
0

Zobel har rubinögon men det har ofta svarta roans också. Vilken färg hade hon när hon föddes?

_Charlie
0

Hon är bara 4 veckor. :)

Lyan
0

Jo, fast det går inte att se på bilden vilken utav det hon är, det lutar mest åt zobel men jag kan inte avgöra på den bilden. Stam?

_Charlie
0

Nej hon har ingen stam men jag tror att hennes pappa har rubinögon.

_Charlie
0

Ögonen är svarta.

Kan hon vara black roan med fjösig färg?

Lyan
0

Har hon svarta ögon är hon svart ja. Vilken färg har mamman?

_Charlie
0

Dolla är mamma, jag kan ju inte så mycket om färger så jag vågar inte säga vad hon har för färg.

http://nillasfaglarochmarsvin.weebly.com/dolly.html

Lyan
0

Jag kan inte se vilken färg hon har tyvärr, svart eller zobel, ev. roan men troligen inte eftersom det ser ut som att hon har haft ett sår där det kommer enfärgad päls

gnagarlover
0

inget sår men gick ihop med 2 klippmaskiner.tova och geisha

_Charlie
0

Otroligt vacker är hon iaf, oavsett färgkoden hon innehåller. ;)

Lyan
0

#13 Ok. Ja, Tova är nog den värsta trimmern jag har träffat XD Fast då blir färgen ännu knasigare, är hon svart under det gråa? Eller de drog bort pälsen? För det ser ut som ny päls som vuxit upp.

#14 Svart skulle jag säga efter den bilden.

gnagarlover
0

detta var i somras då hon blev av med bebispälsen.hon är brun men ska ta nya bilder nån dag för nu har jag fått en ny kamera som tar bättre bilder än den gamle.den lilla här på bilden är mörk cholkadfärg men vad vet jag.kan ju va mesig svart med.och under fläkten så var hennes ögon riktigt mörkröda.hennes syster blev en himmlis dock sotad

Lyan
0

#16 Vad menar du med sotad himmi? Vilken färg på ögonen hade honan i tråden när hon föddes? Var pälsen mycket ljusare än på dessa bilderna?

Choklad är jag 99,9% säker på att hon inte är, hon är antingen svart eller zobel

[SallysPigge]
0

Är hon släkt med vår Tingeling (Milla) Tänker på vår gris när jag ser denna :-D

_Charlie
0

#18 Dom är halvsystrar! :)

gnagarlover
0

#18 japp stämmer bra men där tingeling är svart är denna mörkbrun.men sen vad den färgen kallas har jag ingen aning om=))hennes ögon ser svarta ut i ett lyse och sen iett annat ser de mörkröda ut??hennes syster som jag skrev om är en himalaya utan så starka färger än.deras morfar var en chokladhimmlisFlört

som sagt så är jag jättekass på färger.kan inte förklara bättre än så här.

Lyan
0

Jag skulle tro att hon är sk sepia, creamblekt svart. Hade hon varit zobel så hade hon varit mycket ljusare som unge

gnagarlover
0

Flört

[SallysPigge]
1

Just det var henne som du gnagarlover berättat om tidigare?

_Charlie är detta en gris du ska ha? :-P

gnagarlover
0

#23 jupp stämmer=)) kram

[SallysPigge]
0

"24 när du skriver om en syster som är himalaya är det ytterligare en liten tjej eller är det Tingeling? Kom på att jag aldrig frågat om hennes färger och tecken. …

[SallysPigge]
0

Klart det inte kan vara Tingeling …. hon är ju inte ens enfärgad … kom just på detta … ha ha nattmössan sitter fortfarande på … ha ha :-S

gnagarlover
0

# halvsyster till tingeling.ligger bild här på sällskap sökes=))

Fridaaaa
0

Här är hon 4 dagar gammal :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[SallysPigge]
0

#27 Åh så fin, henne hade jag aldrig tvekat att ta om inte jag redan bestämt att det får räcka nu. Vill ha en Himalaya …. fast en Peruan …. :-)

Fridaaaa
0

#29 Vill med ha en himalaya peruan. Fast supersvårt att få tar i en som är bra tecknad, alltså bra färg :)

Lyan
0

#28 Om de fotona gör färgen rättvisa så håller jag fast vid svart

gnagarlover
0

# 29 då vågar jag inte lägga in på de 3 som kom till världen igårOskyldig

Fridaaaa
0

Den första bilden är tagne med blixt men inte dem andra 3.

gnagarlover
0

#31 tack för hjälpen

Lyan
0

Zobel lunkarya

Lyan
0
[SallysPigge]
1

#32 Nä det får du inte göra … vågar inte titta då … :-S

_Charlie
0

#23 Japp, om en månad. :)

_Charlie
0

#28 Åhmenhalleduttandej!!

[SallysPigge]
0

Då kommer du bli nöjd, för är hon som Tingeling så kan man bara smälta. Hon är minst men låter mest, babblar hela tiden och tjuter högst och skarpast. Men så är hon snabbast oxå …. :-D Och älskar gos som Sally, dom två brummar ikapp när vi gosar :-D