marsvinshus med hål
fick med ett enkelt marsvinshus med buren jag köpte, men det är en hel öppning, sen ett hål som dom kan skutta igenom.
Ett ganska litet hål måste jag säga. är rädd att de ska fastna i hålet när de blir större och tjockare. nu är dom små, så det går bra.
ska jag byta ut huset?
Du kan köpa ett nytt när de blir äldre ifall du ser att de verkar för litet. Det brukar inte kosta så mycket ;)
Sätt för hålet eller byt hus :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
… eller såga upp hålet till en öppning. :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
jag har sågat bort hålen på alla husen detta pga av att en marsvins kille fastnade och började blöda så på alla mina hus så är hålen borttagna,men jag har funderingar på att göra egna hus så smånigom trähusen blir ju så fula efter ett tag och måste bytas ut jag har även satt på en gummi matta eller plastmatta på hustaken då det är lättare att göra rent också halkar dom inte lika lätt
#4 usch så hemskt! :O
mmm det är det förstår igentligen inte varför de ska vara ett hål bredvid öpningen,det är bättre med bo lådor som är utan nå extra hål det bästa är nog att tillverka själv
#6 jo precis! Önskar att dem skulle ta bort de hålen.