Stackars Rastignac...
Gjorde ett riktigt stort fel idag! Glömde stänga dörren till buren (fackbur, där det förtillfället går) när jag gick och hämtade mat. Så hör jag en duns och ser att Rusty trillat ner på golvet!
Han hade slått till en tand vad vi kunde se, så vi for till veterinären (jour) som sa att det var bara att vänta tills den trillar av, av sig själv. Den satt för hårt för att kunnas dras av, sa vet. Hon tyckte också att han skulle gå för sig själv de närsmta dagarna.
Så Rusty har fått flytta till en egen liten bur i mitt rum. Förhoppningsvis läker/trillar tanden av snart så han kan komma tillbaka till sina kompisar! Dock vet jaginte om det kommer gå… Är ju tre hanar och detta var "minstingen" och den som är lite utanför som skadade sig - pågrund av min klantighet!
Funkar det inte att få ihopa de igen, så får det väl bli en bebbe till!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hoppas tanden fixar till sig snart!
Kram Karro :)
Stakarn! Hoppas det blir bra! :)
Stackars Rusty. Hoppas att allt går bra!
Hoppas jag också.. :( Han sitter just nu och typ "huttrar" i buren. Stackarn måste ha jätteont! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
stackarn!
Stackars marsvin! Hoppas att han blir bra snart!
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Stackarn :(
Me pressis som vet sa kommer tanden växa ut igen, men är ganska säker på att den andra med kommer ramla, har haft flera som varit så lantiga ren ut sakt att dom hängt för långt över kanten när det vankas kvällsmat så dom dunsat i golvet,
tänk på att riva grönsaker till han så han får i sig dom, och även klippa höt i mindre bitar då han inte kan bita av stråna nu med tänderna,
Stackarn, Hoppas han mår bättre snart!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Jag har mosat banan till honom och "strimlat" morot och gurka. Tänkte dock inte på höet, får fixa det! :-)
#8 :(
// Anka
Jag har gett honom mat och mosad banan i ett par timmar nu (med mellanrum givetvis) framför teven… det har funkat bra, men hur ofta ska jag göra detta?
Han har förövrigt tappat båda undertänderna och lite mer än halva vänstra övertanden. Så han har lite svårt att äta själv :(
// Anka
#10 Ge inte för mycket banan bara, eller banan flera dagar i rad, inte bra för deras magar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 Nejdå, han har inte fått emr än några milliliter. :) Kan jag blöta upp pellets i vatten och ge honom?
Hur många gånger dygn ska han få vatten/annat?
// Anka
Beror på hur bra han klarar av att äta själv. Mitt marsvin tappade sina alla framtänder på sommaren och klarade helt bra av att äta rivna grönsaker utan hjälp. Det räckte inte länge före de växte tillbaka :)
Jag fattar inte riktigt varför han hamnar sitta ensam. Vad hjälper det? Jag skulle kunna tänka mig att han skulle vara gladare av att ha marsvinskompisar nu. Hoppas han inte föll högt ifrån att han inte fått några inre skador. Håller tummarna uppe för er :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
#13 Han har ätit massa rivna grönsaker nu (gurka, morötter och kål) och han har även ätit hö! Dock inte det jag klippte utan han tuggade i sig det andra
jaja, jag är glad att han äter i alla fall! :-)
Jag vet inte heller, men vet. ville att han skulle gå själv tills vi var säkra på att han åt ordentligt och så. Kommer dock köpa en ny kompis till honom, då jag inte tror det går att släppa ihop honom med Abbe och Quade igen. Letar redan nu efter en bebis och jag tror jag har fått fatt i en. Vi får se :)
// Anka