Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1775 ggr
[jejjas]
0

Sojakål?

har letat som en galning nu men finner inge svar någon stans.

Någon som vet om man kan ge marsvinen sojakål? köpte det i brist på vitkålen, men hade ingen tanke på om dom kunde äta det eller ej? vågar ju inte changsa precis .

så någon som vet på rak arm?

Swane
0

Det går säkert bra. All kål funkar.

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

[jejjas]
0

#1 okej :) Testade att ge dom men dom fick bara lite, och dom fulkomigt kasta sig över det ;) luktade som vanlig vitkål men påminde om grönkål i bladen ;)

Blomkrukan
0

Hmm… savoykål kanske? Den brukar jag ge till mina grisar ibland som omväxling : )

[jejjas]
0

Jo helt riktigt så va det savoykål ;) i bland läser man för fort ;) men dom älskade den i viket fall :)

[Quickeman]
0

Haha jag googlade som en galning efter denna "sojakål", utan framgång Flört

Lillisen
0

Haha vad skönt att jag inte var ensam att googla som en tok. Tyckte det var konstigt att den inte fanns någonstans ;)

Blomkrukan
0

#4 Känner igen det där : ) Ibland fuskläser jag dessutom vilket kan bli helgalet.

Mina små grisar älskar också savoykål. När dom verkar trött på vitkål brukar jag köpa en halv savoy till dom istället. Brukar ge mina kål som lite gott på dagen eller när dom tigger. Det är billigt och håller sig länge : )

[jejjas]
0

#7 Jo mina älska det med, men skilnaden här är att jag måste köpa ett helt huvud då det går ½ om dagen ;)

Blomkrukan
0

#8 Hehe! Jag har bara två grisar så ett huvud räcker lääääänge. : )