Easy-bedding ??
Jag stack iväg för att köpa en bal easy strö men kom hem med detta, Easy-bedding. Det är pelleterad halm, det används mycket som boxströ till dammkänsliga hästar. Jag skulle lägga ut ett tunt lager i buren och sedan fukta det, då ska det mjukna och finfördela sej. Tyckte det lät toppen till mina skinnysar.
Någon som har testat ??
Aldrig testat eller sett :)
Ser ut som blött pellets på bilden :)
Du får uppdatera hur det är som material osv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja, jag återkommer med en uppdatering
.
Det är alldeles precis landat i buren, svårt att veta hur mycket det skulle fuktas.
har testat men tyckte inte om det.dels för lukten och dels för att svinen ska ha tort om tassarna.men ska bli roligt att höra vad du tycker
Intressant. Hur mycket kostade det i jämförelse med easy-strö? Jag köper stö samtidigt som jag köper hö hos en försäljare, betalade 109 för en bal easy-strö (vet inte hur mycket det var i men den är lika stor som kutterbalarna på granngården) och har hört att de kostar typ 75 på granngården? Kanske är mindre då, ska dit imorgon. Kanske värt att testa detta 
Det är klart dyrare än easy-strö. Jag gav 59 spänn för 13 kilo, nu är ju detta väldigt kompakt och därmed tungt. Jag har lagt in detta i två burar så får vi se hur det är i jämförelse med spån. Det skulle ju fuktas det här så jag stod med en sprayflaska och sprayade lite vatten, det slutade med att fick ta av pumpen och hälla hela flaskan för att det överhuvud taget skulle bli liiite fuktigt. Djuren älskar det. Är väldigt positiv till det hitills. Jag återkommer när det har legat några dagar.
#5 känns det fuktigt? Lr är det bara när man sprayar det och sen torkar det till igen?
Charlotta-B
#5 köper du easy-strö på granngården annars? pris? :)
vad tycker du än så länge?
#6 Det var aningens fuktigt i början, annars mjuknar det inte. Men det torkade upp ganska fort.
#7 jag skulle köpa på Bröderna Landz, men de hade inte hemma. Det var därför som jag kom hem med detta istället.
Jag och djuren är väldigt positiva, det är mjukt och ligger på plats i buren.
Det har en oerhörd absorbtionsförmåga, luktar än så länge ingenting.
Det luktade lite när det var nyfuktat.
Nackdelar: det är lite dyrt, det är mörkt så det ser lite tråkigt ut.
Jag kommer att ha det i burarna som jag har på kontoret, där har jag dräktiga och sjuklingar. Underbart att slippa detta hatade spån överallt i huset !
Ser super ut =)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus