svamp
Lisa har fått svamp,och jag har badat henne med fungoral schampoo. Hur länge ska jag behandla med det?
men själva svampen, ska jag typ gnugga bort den försiktigt med en blöt trasa eller bara låta den va?:)
måste ha ett snabbt svar!!:)
♥kram Linnea♥
Ta och behandla med pevaryl 2 gånger/dag, tills det är borta och helst några dagar efter, det hade jag gjort.
Schampoot vet jag tyvärr inte då jag aldrig använt det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
men själva "torra skorpan" ska man ta bort den? :)
♥kram Linnea♥
Jag lät skoprpan vara kvar. När man badade så lossnade skorpan av sig själv. Jag badade i fungoral shampo och smörjde med pevaryl puder. Jag badade varannan dag och smörjde 2 gånger per dag. Pevaryl puder är bättre än salvan. Det tog ca 2 veckor och sen var allt borta och pälsen börjar växa ut igen.
#3 Salvan har haft lite bra effekt här :) borta på 1-2 veckor :)
#4 ? Förstår inte riktigt. Menar du att salvan har lika bra effekt. Isåfall så det tror jag att den har, men pudret är lättare att använda på marsvinen utan kladd. Så menar jag.
#5 Uppfattade som att du menade att pudret hjälpte bättre:)
#6 nej nej så menar jag inte. Bara att det är lättare att använda. Nu såg jag vad ja skrivit. Förstår att du trodde det. Sorry Skrev lite otydligt bara.
var kan man köpa pudret?:) hur mkt kostar det?:D
tack båda för tipsen;)
♥kram Linnea♥
#7 Ingen fara, lätt att missförstå :)
#8 Pudret finns på apoteket och kostar ca 60-70 kronor. Minns inte exakt vad den kostade.