Bottenmaterial
Vad har ni i bottnarna på era burar?
Berätta gärna så ingående som möjligt märke och så.
Jag har för tillfället
tidningspapper
Dogman spån
och i halva buren
hö av någon sort som jag inte riktigt vet vad.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag använder också tidningspapper och spån. Har användt redan i över fem år och är mycket nöjd :) Tyvärr vet jag inte märket på spånet.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Ja använder lättströ från lantmännen Med tidningspappar under funkar jätte bra dammar inte och det flyger inte omkring som kutterspån brukar göra! :)
Kram Karro :)
Jag gillar inte tidningspapper, tycker det blir så grisigt att ta i när det är dags att byta. Vi har kutterspån direkt på botten nu och jag lär nog fortsätta med det. Tömmer alla för tillfället 4 bottnarna i en sopsäck 1-2 gånger i veckan och slänger bottnarna i duschen. Jag har äntligen hittat mitt burstädningsflyt. ;)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

Hade också tidningspapper under spånet tidigare, men har slutat helt med det, tycker det fungerar bättre med bara spån.
Jag har kutterspån :) Och även halm i ena :)
Tidningspapper är inte bra tycker jag, luktar när det blir blött osv :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har kvalitetsströ från Ljunby Sweden som jag köper billigt på granngården :D
Under det har jag vaxduk eftersom jag har en bokhyllebur :)
Jag använder spån. :) Mer specifikt, det spån man kan köpa i bal på granngården, Lantmännens BoxKutterspån.
Har egenbygd bur med vaxduk, så bara spån på det funkar bra.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Jag använder först ett lager med toalätt och sedan ett tjockt lager med lättströ från granngården, både grisarna och vi är jätte nöjda.
Har också en egengjord bur men av en gammal garderob