Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 738 ggr
lillamarsvinet
1

är hon tjock?^^

min "lilla" Lisa är ca 7 månader. Ca hur mycket ska dom väga då? hehe hon har världens största rumpa:D

♥kram Linnea♥

Fridaaaa
1

Det kan skilja. Man ska inte kolla så mycket på vikten utan kroppsformen och hennes storlek :) Ser hon tjock ut? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlotta-B
1

Vad ett marsvin väger vid 7 månader är väldigt olika!
Det beror på ras , hur glada dom är i mat. Det kan ju finnas små å stora i en kull så svårt att sätta en vikt så tycker jag. 

Vad väger hon idag? har du inga bilder på henne så är det lättera för oss andra kanske :)

Det är bra att väga dom ibland små grisarna, då kan man lätt se om det är nån förändring. Men som sagt kan vara så olika, kolla på hullet och känn på henne :)

Charlotta-B

lillamarsvinet
0

Hon är vääääldigt glad i mat och är en teddy. hon väger typ 900 gram:)

men Hennes burkompis Molly som är 3 mån äldre ser mycket smalare ut. jag har ingen bra bild på henne,där man ser hennes lilla tjockhet:))

Lisa kanske äter upp Mollys mat…fats dom har ju samma matskål:)

♥kram Linnea♥

Aristarcos
0

Bättre som sagt visa foto uppifrån och från sidan.. :)

[apprecier]
0

Teddys brukar vara lite stora tycker jag. Min hane vägde 1,3 vid 1 årsåldern :)

Creation
1

Det låter inte som någon ovanligt hög vikt för den åldern. :) Men det kanske är en för hög vikt för hennes kropp. Hon har kanske mer fett än muskler? Jag tycker dock att det låter lite konstigt att ett så pass ungt marsvin redan lagt på sig.

Det blir lättare att svara om du visar en bild. Fast bäst vet man väl bara om man känner på grisen.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.