Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1750 ggr
_Charlie
0

Skitflaskor!

Nu är jag mäkta trött och förbannad på våra vattenflaskor, de läcker som in i norden hela hela tiden! Alla flaskor hänger ovanför varandra så på golvet får vi hela tiden en stor pöl, samt att vattnet tar slut för grisarna väldigt fort. När man tar bort en flaska och vänder den ser man att det är genom locket det läcker, för splash säger det när man vänder dom.

Jag har plockat isär flaskorna och rengjort dom med tops överallt, fyller dom helt och ser till så att ingen luft finns kvar i flaskan, torkar rent vatten runt öppningshålet och inuti locket innan jag sätter på locket, ändå är det samma visa.

Vi har vanliga genomskinliga flaskor med rött lock.

Jag behöver tips på flaskor som INTE läcker, allra helst som går att fylla på i botten.

Tips någon?

Fridaaaa
0

Det är såna jag har, har med genomskinliga med rött "lock",här läcker dem inte.
Hmm… Märkligt.

Testa sipy-flaskor? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

_Charlie
0

#1 Det skumma är ju att flera flaskor börjat läcka samtidigt, vad är det för skumt?

Jag har funderat på att köpa sippy flaskor men läcker dom också är det ju en dyr kostnad för många burar.

Royalz
0

Fyller du ända upp? Gör du ett skakande så pipen hamnar i rätt läge innan du sätter upp?

Fridaaaa
0

#2 Att alla mina fungerar och att alla dina läcker ^^,
Kanske är hur man lutar flaskorna?

_Charlie
0

#3 Ja de fylls hela vägen upp och inga luftbubblor finns kvar då jag sätter på locket.

Men blev nyfiken på vad du menar med att skaka pipen till rätt läge innan jag vänder? Förklara för det vet jag inte vad det är? :)

_Charlie
0

Frida, mina sitter mot kompostgaller helt raka.

Royalz
0

Du skakar bara flaskan i stående läge så pipen åker rätt. Alltså pipen neråt och skaka till så det hörs att kulorna i pipen rör sig :) Fattar du? :p

Testa att ha flaskorna lite i baklut, alltså bara lite för då brukar dom inte läcke lika mycket som om du står helt rakt eller lite frammåt.

gnagarlover
0

efter påfyllning skakar man dem i samma läge som de ska sitta.då försvinner eventuella luftbubblor från pipen=))

Fridaaaa
0

#6 Okej tänkte inte på att du hade kompostgaller ;)

_Charlie
0

Jaha då fattar jag vad skakningen är! Det brukar jag inte göra. Men de läcker ju i själva locket och inte pipen, kan det ändå vara att jag inte skakar pipen?

_Charlie
0

Nu har jag inspekterat Humla när hon drack och det rinner ut ut pipen också.

[SallysPigge]
0

Våra sådana flaskor läckte med, så vi köpte sippyflaskor som var bra i början sedan läckte dom med. Nu har vi återigen dessa flaskor som du har fast nu är dom större och med cykelhållare, och nu är vi jätte nöjda, fungerar galant. :-) Vi har en cykelhållare till gallerburen med, för det räckte inte med den den vita böjbara saken, för då läckte det även om den satt rakt. :-)

_Charlie
0

Jag funderade på att prova denna lösningen, har någon använt dessa?

http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/vattenflaskor/pip-till-alla-sorters-petflaskor-215.html

Aristarcos
0

Skruvat sönder locken ? Dvs för hårt har inga problem heller med läckande flaskor, tror också att de behöver luta lite …

_Charlie
0

Jag tror inte jag skruvat sönder locken, jag tycker jag skruvar dom lagom hårt. Vet inte hur de ska lutas då pinnarna som håller fast dom precis räcker runt, så de hänger automatiskt helt upprätt.

Aristarcos
0

Använd någon gummisnodd istället då…

Secretflower
0

Köp Savic flaskor. De är dyra men läcker intw ens om de skakad kraftigt. Me love!

Mixxie
0

Jag har en sån här 355 ml läcker knappt någonting alls är supernöjd och man kan tvätta dom mycket lättare än vanliga plast flaskor och så är dom snyggare också.

Länk

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Aristarcos
0

#18 Super att kunna köra i diskmaskin, har någon hittat en sådan i Sverige, känns dyrt med frakt från utlandet..

Mixxie
0

#19 hittade min här i Finland så tror inte att det är omöjligt att hitta i Sverige :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

JohannaEkroth
0

Arken Zoo här i Etuna har sådana. Stod och kollade på dem igår. Moroten i är söt!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

dermot
0

Jag har såna HÄR till några av mina kaniner, vet dock inte hur det funkar med marsvin, då jag har skålar till dem.

Men dessa går att tvätta i diskmaskin, och är bara att lyfta locket och fylla på vatten. =)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

JohannaEkroth
0

Jag har en sådan här:

http://webshop.gnagarboden.se/ferplast-sippy-p-115-c-182.aspx

Och en sådan här:

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14161&prodid=6541&ref=%2Fproduct-dlist.asp%3Fbrand%3DFerplast

Alaska gillar den första och Texas den andra…

Ingen står och rinner någon av dem…

Charlie - Du fyller inte laskorna med iskallt vatten va, för då kan de börja läcka…? Står under länk 2, antar att det gäller alla flaskor.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else