Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 629 ggr
_Charlie
1

Adventsljusstake varning!

Så hände då det som jag aldrig kunde tro skulle hända hos oss.

Adventsljusstaken i BARENENS RUM började brinna.

Den köptes på Jysk den 20 december och har alltså använts lite mer än en månad. Högsta lampan stod i rök när jag passerade rummet.

Vad hade hänt om vi inte var hemma? Vad hade hänt om det var mitt i natten och barnen låg och sov under den? Usch vilka jobbiga tankar.

wingren
0

Men FY! Har du kontaktat jysk? De måste ju dra tillbaka alla såna de har sålt så det inte händer någon annat och kanske ännu värre. Vorre ju fruktansvärt! Förstår att du tänker mycket på detta. Det är min största rädsla. Att det ska fatta eld i huset när det inte är någon hemma så djuren brinner inne. Usch! :( kramar

_Charlie
0

#1 Samma här. Ofta när jag inte kan sova ligger och och planerar hur vi skulle ta oss ut om det börjar brinna. Vi bor en våning upp så jag har planerat att slänga ut en madrass från balkongen och släppa ner barnen på denna, om vi inte kommer ut från dörren. Brytna armar och ben är ingenting mot att bli innebränd.

Djuren blir svårt. När vi bara hade 2 katter tänkte jag att då trycker jag in båda två i tvättkorgen, men med ett stort gäng marsvin och en stor kanin uppepå det vet jag inte. Kanske skulle slänga ner alla i samma tvättkorg och bara hoppas att de inte har ihjäl varandra.

För ett tag sedan läste jag en tråd, tror det var på hamsterforumet, där en uppfödares hus brann ner och hela dennes hamsteruppfödning dog. Och för inte så länge sedan brann ett katthem där ett trettiotal katter dog. Fruktansvärt. :(

Jag ringde jysks huvudkontor och hon bad mig prata med min lokala butik och reklamera. Den kostade 25 kr så vad ska jag dra mig dit för. Jag ville bara berätta att den brann så de vet om det. Hon kopplade mig till butiken men efter 5 minuters tutande och inget svar la jag på. Service!

wingren
0

Att man kan vara så lika ändå ^^ Jag planerar exakt samma sak! Planerar även andra konstiga grejer tex om det skulle komma in någon galning som rymt från dårhus och ge sig på vare sig katten eller marsvinen, hur jag ska gå tillväga då osv. Sen är man ju inte så frisk heller ;D Prova och ringa igen, det är ju inte oengarna det handlar om. Börjar det ryka hos dig kan det ju göra det hos någon annan :/

_Charlie
1

hahahaha inte bara jag som är så paranoid då! :D

Ja jag får ringa dom igen. Lampan är helt svart och nedsmält nu så den kan jag komma in med om dom vill ha bevis. Skitgrejer!

wingren
0

Ne, skönt att inte vara ensam ;)

Ja, sånt blir man riktigt ilsken på :/ hujedamig

Aristarcos
1

Skulle ringa istället till Jysk huvudkontor och be att få tala med någon högt uppe, och kanske kontakta AB eller EX :) Då blir det nog fart på dem, här är det ju inte pengarna det handlar om, utan en livsfarlig sak !!

Fridaaaa
0

Usch vad hemskt!
Tur att du såg det :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moa-16
0

Tur i oturen, hade kunnat gå riktigt illa. Har varit med om liknande men då var det en ugn, det är verkligen otäckt!