Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1240 ggr
sandraedlund
0

Fågelkvitter?

Tänkte höra med någon här inne om ni vet vad det betyder när Marsvin låter som fågelkvitter? Satt i soffan och läste häromdagen och hörde den ena hanen kvittra som en fågel. Har aldrig hört det tidigare och blev lite nyfiken på vad det betyder:p

Aristarcos
0

Kallas chirpning läs mer på de här länkarna

Det är inte alla som får höra det ljudet. Sök på marsvin i fokus, knappen brevid gör nytt inlägg och skriv chirpning..

Aristarcos
0
sandraedlund
0

Kollade i de inläggen och hittade en video där med fågelkvitter. Men det var inte så högt han lät - och inte samma ljud som upprepades. an blev tyst när jag kollade till honom men började igen när jag gick därifrån. Dock osäker på om det var hanen eller min hona. Men jag tror att det var hanen för det är han som brukar låta mest. 
I dessa trådar står det obehag och sådant. Men han satt bara i sin bur som vanligt på taket. Vad kan det betyda?

sandraedlund
0

Kan marsvin härma andra ljud som de hör?
Nöffisarna var ju hos mina föräldrar under jul och nyår och de har en unudulat. Och det är nästa så han lät - kan det vara det han härmade?

Aristarcos
0

http://www.mgpr.org/newsite/GP_Info/Guinea%20Pig%20Sounds.htm

Här har du flera olika marsvins ljud, vet inte då hur han låter :) trodde det var chirpning när du skrev fågel kvitter..

sandraedlund
0

Lät som en blandning mellan chirpning och "happy pig" ungefär :p haha xD

Aristarcos
0

Inte lonely pig då ?

sandraedlund
0

#8 Nej inte så. Inte med de höga skriken där emellan iallafall.

Fridaaaa
0

Lotus har gjort fågelkvittret 3 gånger.
2 gånger utan anledning, lät fint :)
Han gjorde det i natt, och det var efter att gallrena till hagen hade trillat, då lät det inte lika fint, mer panikslaget/chockad:/
Så kan betyda både bra  & dåligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sandraedlund
0

#10 Okey! vad bra! För det lät inte illa utan precis som du beskriver det väldigt fint det jag hörde. När jag ställde mig upp och gick och kollade till grabben blev han tyst. Lyfte upp honom och klämde lite för att se om han hade ont men något sådant visade han inga tecken på - sedan fortsatte jag läsa min bok i godan ro och 3-4 minuter senare började han låta likadant igen :p

[Quickeman]
2

Jag har en hona som fågelkvittrar kvällstid varje gång hon brunstar!

sandraedlund
0

#12 Hm.. kan ju ha något med det att göra med - det är min ena hane och han har precis kommit in i jucka åldern xD