Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1166 ggr
Abico
0

Flaskor med ögla i botten

Jag är på jakt efter ett gäng vattenflaskor av modellen med en ögla i botten som man hänger upp flaskan i. Nu har jag fått höra att det eventuellt inte går att få tag i längre och jag har också själv konstaterat att de verkar ha försvunnit från affärerna där jag tidigare sett och köpt flaskor. Är det någon som vet var det finns att köpa? Jag vill helst köpa dem i affär för jag behöver dem omgående men finns det att beställa kan det fungera. Det ska vara i den minsta storleken, hamster-/gerbilstorlek ni vet. Kram.

Hanna 

_Charlie
0

NinaS
0

Tror Gnagarboden har också. Och Ica Maxi i Borås. :P

Abico
0

#1 - Den är för stor, de måste vara typ 120ml :/

#2 - Jag har kollat Maxi här och de har inga kvar trots att jag är övertygad om att de haft tidigare. Och Gnagarboden hade inga sådana tyvärr.

Haha, jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta ^^'

Hanna 

NinaS
0

http://www.pwss.se/product.php?productid=8206&cat=1672&page=1

inte med ögla, men kanske kan funka beroende på var du ska ha flaskorna

Abico
0

Hur stor är en 150ml flaska tro? Jag tror att den kan vara lite för stor så att den hänger ner i spånet. Det behöver var pytteflaskor för de ska hänga i lådorna som används under saneringen…

Hanna 

NinaS
0

Vad är det för lådor?

Abico
0

De är 28cm höga, och så lite spån i botten då. Så det är inte så mycket utrymme att hänga flaska på.

Hanna 

Arinah
0

Ståltråd (eller motsvarande) att göra krok med, silvertejp (gaffatejp) att fästa ståltråden med på flaskan. Har gjrort så till mina hamsterburar och det funkar bra.

NinaS
0

28 cm är väl typ som en bokhyllebur? Jag har ett par hemmagjorda vattenflaskhållare av nät till ett par burar. En rektangel är vikt så det blir en "ficka" man kan sätta i flaskan i, och en bit av nätet böjer man över burkanten.

godisgrisen
2

Ja lyssna på kloka Arinah hon vet hon ;-). Allt man behöver och allt kan man laga och fixa till med ståltråd och silvertejp!

Abico
0

#9 - Tack för tipset, jag får gå lös med silvertejp då :P

#10 - Jo fast det är inte 28cm inuti, jag har inte mätt men totalhöjden på lådan är 28cm. Sen är det lock på och den har lite fötter under som gör att den kommer upp någon centimeter från underlaget.

#11 - Det är helt sant ^^

Hanna 

NinaS
0

#12 Aha. Då funkar nog Arinahs bättre. :) Visa gärna bild när du pysslat färdigt!

Royalz
0

Vad är det för låda? Borra ett litet hål för pipen och häng flaskan utanför.

Så har jag alltid gjort eftersom mina hamstrar alltid bott i vanliga platslådor.

Abico
0

#14 - Jag vill helst inte borra sönder lådorna eftersom jag vill kunna återanvända dem när djuren är friska. Det räcker med att ha borrat sönder elva lock :P

Hanna 

Royalz
0

#15 Aha, trodde det var permanent boende :)

Teddytassen har 250ml men det kanske är för stort? Är det till marsvin eller nått annat djur?

Royalz
0

Petfood har små flaskor med ögla. Fråga på nån djuraffär om dom har petfood som leverantör så kanske dom kan ta hem?

Abico
0

#16 - Nej det är bara under ringormssaneringen, det är till marsvin. Jag ska kika runt lite. Om jag tejpar fast dom som föreslaget så duger det ju med vilken liten flaska som helst. Med tanke på att jag ska ha elva stycken så vore det trevligt med en så liten prislapp som möjligt, det är tillräckligt att lägga pengar på just nu.

Hanna 

_Charlie
0

Silvertejp funkar alldeles ypperligt att fästa vattenflaska med, det har jag gjort i min honbur eftersom det inte säljs flaskhållare till cykel i denna skitstaun! ;)

Visst är det lite drygt att ta bort den varje gång man ska fylla på, men med tanke på hur stark den är behöver jag inte byta ut tejpen mer än kanske var 4-5 dag eller så. ;)