Höhäck?
Hejhej!
Tror ni att denna slags "höhäck" skulle vara skadlig för marsvinen att äta ifrån?Den kommer att stå på marken. Hålen är ca 2 cm men som ni ser på bild nr 3 så har den 3 lite större hål (4 cm stora).
Den har ett lock så att marsvinen inte kan hoppa in och fastna.
Så skadlig eller inte?
Mvh Linnea.
(Har frågat om detta någon gång tidigare, men när jag nu funderar på att börja använda den på nytt så vill jag höra mig för lite först!) :)
Ps: Det är egentligen en behållare för marshaller (stavning?)
Bild på den med lock:
Mvh Linnea
Ät ställningen är väl inte alltid den bästa ur höhäck. Men det som jag ser som det största problemet är att marsvinen får kämpa mer för att få i sig sitt hö. Marsvin måste äta massor av bra hö alltid det får liksom aldrig bli jobbigt för dem att äta hö. Jag gillar inte höhäckar i någon form därför att de minskar det totala höintaget.
Tror dem har svårt att komma åt höet när det börjat ta slut.
Hade nog hellre haft en t.ex liten kattlåda eller på burgolvet istället :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 - Jag tycker att det ser lite farligt ut med ett sånt hål för tänk om marsvinet fastnar med huvudet.
Hanna
#5 Dom ryms inte med huvudet. Har kollat.
Mvh Linnea
För ca tre dagar sedan skriker min dotter i panik att "Polly dör mamma Polly dör" springer dit och ser att Polly har fastnad med huvudet i en liknande ställning som jag hade stod på golvet och hade småsaker i. Hade aldrig tänkt tanken att de kunde fastna där för att mellanrummet mellan springorna var så små, men det gick visst och då försökte hon inte ens få tag i mat utan det var nyfikemheten som styrde när hon hade lite golvtid.
Jag har inte höhäck till mina aldrig haft men då utifrån att de tycker att det är så roligt att busa i höet och efter denna händelse skulle jag aldrig våga heller.
Så dels är det svårare att äta för dem i höhäckar men de kan ochså vara livsfarliga…
Skulle det fungera om jag skulle ha denna och en höhög på sidan om? Bara så att jag vet att dom alltid har fräsht hö att äta ifrån.
Mvh Linnea
#8 Nej jag hade inte haft den alls.
Och den gör ju ingen nytta om du har hö vid sidan om.
Nej tror den är för riskabel för att ha i buren.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ok Tack för snabba svar! Tänker inte använda den mera. :)
Mvh Linnea