Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 962 ggr
[linneasandberg]
0

Sant?

Jag har hört att marsvin inte ska ha pellets över huvudtaget!?

är det sant? Att liksom dom bara ska ha hö och grönsaker för det är "mineraler" osånt i det som inte dom ska ha. om dom skulle äta pellet så är det bara för dom underviktiga och i det fallet bara Oxbow

Vad säger ni?

Fridaaaa
0

Nej det är inte sant.
Vissa marsvin behöver ha det.
Eller kan man ge t.ex kornkross, havre mm istället med om man vill :)
T.ex mitt skinny hade aldrig haft bra hull om jag inte hade gett havre&pellets :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[linneasandberg]
0

#1 okej, jag hade en liten konversation med en person som skrev så…

Toxics
0

Fast de är ganska få marsvin som"Behöver" det. men jag hade problem med vikten på ett av mina marsvin och hnenne fick jag ge pellets till. Och gör fortfarande. Men de andra blir snarare tjocka av det.  Så de klarar sig precis lika bra utan . =) OM de inte är underbärda förstås .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Fridaaaa
2

#2 O men det är som sagt beroende på marsvinet. Vissa behöver det andra inte. Jag ger till gamla, växande och dräktiga :) Plus havre med nu då:)

Toxics
2

4 Ja du har helt rätt. Instämmer fullständigt. Men om man har ett två årigt friskt marsvin så behövs det ju inte. Alltså. Den klarar sig utan det. det var mer så jag menade. Men du har helt rätt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Fridaaaa
0

#5 Ja många marsvin klarar sig bra på hö & grönsaker. Om man har bra hö vill säga. Vissa kanske inte kanske kan få tag av t.ex bonde utan köper i matbutik, då tror jag dem behöver pellets eftersom det inte är mycket näring i det höet:)