Ras hjälp?

Lockig långhårig, skulle väl kunna vara texel kanske.
Puttar lite. Undrar vad hon har för färg vid ögat? Någon som vet?
Hon ser ut som en merino(eftersom hon har en virvel i pannan och är lockig, långhårig). Jag kan inte riktigt avgöra om det är cream eller buff vid ögat. Jag skulle anta buff(?), eftersom färgen är rätt mörk ändå, men vilken skum ton! :p Inte speciellt gul alls, tycker jag. Hm…
Förskräckligt söt förresten! Har sett henne flera gånger på bilder på forumet och oj, så fin hon är! :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#4 Tack så hemskt mycket för hjälpen :)
Sigrid tackar så mycket! En sådan din gris som hon är ^^
Då kommer jag med en fråga. Är hon inte sepia? Creamblekt svart? Det trodde jag på en gång då jag såg bilden men jag verkar ha fel? :D
Ruggigt söt är hon i vilket fall som! :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Sepia? Vad inebär det? 
Hon har fått en kull där en blev Choklad/Golden/White och ingen fick hennes "buff" färg. Hjälper det något?
#7 _Charlie beskriv ju det ju ;) Blekt svart :)
Om man t.ex har ett marsvin som är svart & cream, kan cream bleka svart så det inte ser svart ut ;)
T.ex här, min Pepsi, han är black harliquin,
Eller black/cream om man vill det. Här har creamen "blekt" det svarta ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 golden/chocolate/white menar du? Om den är den till höger. Man sätter det som den har mest av först ;) Och den ser ut at tha med golden.
Den till vänster ser ut som black/white/golden
Hon har mer choklad Halva magen och rumpan med ^^
Men Pelles färg stämmer helt 
#11 Okej bara jag som tycker det såg mer golden ut ^^,
Sött! hihi :)
På bilden är det lätt eftersom man inteser hela henne men hon är en riktig choklad gris på magen och rumpan ^^
Blev lite förvånad när jag såg hur mycket golden båda ungarna fick. pappan har bara tre golden strån på näsan :3
Tack för hjälpen! :)