Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 377 ggr
[helenal]
0

Har en fråga!

Nu är de dags för marsvinen att duscha!!! Ska man torka av dem efteråt eller ruskar dem av sig de själv som hundar:P

Abico
0

Lite ruska blir det ju ^^ Men helst ska du torka dom ordentligt torra innan dom sätts ner i buren igen. Om det är långhåriga grisar kan det vara en fördel att andvända hårtork, håll den då långt ifrån marsvinet och handen framför djuret så att du känner så det inte blir för varmt.

Lycka till, här hemma är bad/ dusch en riktigt hit (Inte).

Kram Hanna

Hanna 

[helenal]
0

dem e korthåriga:) Tagggen är långt hår bakom rumpan

paronskrutten
0

Det är viktigt att dom är varma och torra innan du släpper ner dom i buren.

Helena

Blondi3
0

sitt med dem i knäet i en handduk och föna dem lite innan du släpper ner dem :) så de inte blir förkylda :)

Nicey_och_Smulan
0

Ja som de ancdra säger så är det viktigt att de är ordentligt torra innan man släpper tillbakade till buren.

Man kan torka med både hannduk och hårfön. Viktigt att tänka på när man torkar de med fön är att inte hålla den för nära så då det lätt blir väldigt varmt. Man kan känna med handen så det känns behagligt.

[helenal]
0

jo ja fattar att man inte ska hålla hårfönen för nära*skratt*

Nicey_och_Smulan
0

Haha…..ja det tror jag nog att du förstår….haha…. =) Men faktsikt så kanske inte alla tänker på att det blir väldigt varmt om man håller för nära….

paronskrutten
0

Jag brukar ha handen mellan, så jag känner hur varmt det är.

Helena

FeliciaS
0

Torka de så gott det går. Föna sedan på lägsta värme, så att marsvinen inte bränns :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

svampi
0

Brukar sitta en lång stund med marsvinen insvepta i en stor fluffig handduk. Har aldrig prövat att föna men det kanske funkar bra.