Envis nossvamp..
Vi fick hem en skinny pojke för cirka 2-3 veckor sedan. Vi visste att han hade Nossvamp innan vi köpte honom. Han fick det cirka 1 vecka innan vi plockade upp honom. Vi smörjer med pevaryl varje dag morgon och kväll, men de VÄGRAR ge sig och jag blir snart galen på det. Hur lång tid ska det ta innan det försvinner? ska vi behandla med något annat?
Bild kan fixas om så behövs.
har du provat med inceol eller vad den heter, den salvan använder jag väldigt mycket.
#1 Ska kolla upp det
Vart på nosen sitter de? Sitter det så till att du kan komma åt att tvätta honom där? Annars kanske du kan ta och blanda ut tex fungoral eller ketokonazol i vatten och dutta med en bomullstuss. Jag tycker inte heller enbart pevaryl funkar, men har tvättat med ketokonazol först, torkat torrt och smörjt med pevaryl efter och det har funkat bättre.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Sitter mitt emellan näsborrarna på honom. Har fungoral hemma så testar det istället. Blanda ut o dutta med bomull? hur ofta ska jag göra det?
Ja eftersom det är svårt att smeta på fungoralen mitt på nosen och skölja med vatten kan du ta tex ett glas med vatten och hälla i fungoral och blanda runt, så kan du doppa en tuss bomull eller liknande i det och dutta på nosen och avsluta med rent vatten.
Jag har gjort morgon och kväll i någon vecka, sen trappat ner när det börjat torka ut. :)
#5 okej tack, då testar jag det istället
#6 Alltid värt ett försök, speciellt om ni redan har fungoral hemma. :)
Hoppas det går över för honom!
Kan du inte lägga upp en bild?, är nyfiken på hur det ser ut!
Med sunt förnuft kommer man långt!
här kommer bild. Det är randen mellan näsborrarna. Att han saknar lite på sidorna är för att han är mitt i fällning.
Tack!
Med sunt förnuft kommer man långt!