Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 755 ggr
Fridaaaa
0

Fleecefiltsköp ;)

Fick Ö&B reklamen idag.
Fleecefiltar för 11 kr st! Enfärgade.
Och sedan mönstrade fleecefiltar för 22 kr.
Ska in till stan imorgon, så då ska handlas filtar ;) Man får passa på!:)
Lyckliga marsvin får jag med :D

Vet inte om detta gäller i hela Sverige, men gäller i Blekinge i alla fall och Skåne (brukar alltid vara samma) :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Catta-
1

Härligt :) Vad ska du göra med filtarna?

När jag hade råttor brukade jag också köpa på mig massor när det är billigt :)

För dom som har nära till IKEA brukar det alltid finnas ljusblåa filtar där för 10 kr :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
0

#1 Har i buren till marsvinen, till mitt skinny :) Han är lättfrösen och han älskar att ligga under dem :) Även mina pälsade marsvin gillar det :)

Ja IKEA har med, men har inte IKEA nära ;) Plus att jag vill ha olika färger hihi :)

[braco]
0

Trevligt :-) Har också funderat på att gå över till fleece i buren.

Fridaaaa
1

#3 Jag ska mest ha det i en hörna, så dem kan mysa :)
Tycker fleece luktar för mycket som underlag :)

Cola&Bacardi
0

Härligt! :)

Mvh Linnea 

[braco]
0

#4 Tycker du att fleece som material luktar eller menar du att den luktar när den blir nerskräpad? Glad

Fridaaaa
0

#6 Kanske skrev oklart ;) hehe menade att jag tycker att det luktar när dem kissar på det, så hade fått byta väldigt ofta om jag skulle haft det som bottenmaterial ;)

[braco]
0

#7 OK Tack :-) Jag ska testa i några dagar med fleece. Man kanske kan lösa en del luktproblem genom att ha en "mathörna" i buren där man har spån eller papperspellets?

Fridaaaa
0

#8 Ja man kan ju alltid testa. Många tycker det är bra :)
Så upp till var och en att testa vad som passar en och sina marsvin :D
Mina älskar att ligga under fleecefiltar, så har en filt till skinnyt & hans buskompis lika poppis för båda ;)

[braco]
0

#9 Hur länge testade du med fleece? Hur många dagar tar det innan det börjar lukta väldigt illa?

Fridaaaa
0

#10  jag tyckte det började lukta redan efter max 2-3 dagar, max. 
Men kan vara jag som är känslig och ovan vid just att ha fleece med :)
Har ju alltid haft spån eller spån/halm och det tycker inte jag luktar men andra tycker det luktar snabbt. Så är nog olika från person till person :)

[braco]
0

Vad jag har förstått så bör inte fleece lukta överhuvudtaget. Om det gör det så har man ett dåligt absorberande material under.

Fridaaaa
0

Det e nog olika hur man upplever det. Har testat både med spån under och med tidningspapper under. Men luktade snabbare än spån eller spån och halm enligt mig :)