Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 985 ggr
[SallysPigge]
0

Stackars Bernard!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äger visserligen inte detta marsvin längre, men dotterns kompis ringde för en stund sedan och bara grät. För Bernard ca 5 månader har hemsk diarré och blöder. Dom är nu på väg till Blåstjärnan och det antagligen blir avlivning.

Det är så tråkigt, för Bernard var den första lilla gris som kom när Sally födde. Och han var så söt.

Sonen gråter nu för han har ju Pigge, Bernards bror.

Vill bara skriva av mig lite …

Jag vet att jag läst massor av trådar om diarré och blod men nu har jag hjärnsläpp. Brukar det alltid leda till avlivning?

tantnett
0

Usch va ledsamt.

Men hur har det gått?

Jättefin gosse på bilden.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Fy så tråkigt :( Angående avlivning eller inte så tycker jag att det beror mest på hur allmänpåverkat marsvinet är, samt om man kan hitta någon orsak till det hela som går att åtgärda. Blod och diarré kan ju bero på olika saker.

Hanna 

[SallysPigge]
0

Tyvärr så var han så sjuk redan så det blev avlivning. Så synd, en sådan underbar kille som blev burkompis med sin pappa.

Känns ju llite speciellt då han var den första som föddes här hos oss. Och han blev ju inte så gammal, tyvärr :-(

Aristarcos
0

#3 så trist… hade de någon aning om vad som gick på tok ?

[SallysPigge]
0

Nä jag vet faktiskt inte bara fått info från min dotter. och kompisen var så upprörd så hon gick inte med in till vetrinären, utan hennes mamma. det är allt jag vet nu.

_Charlie
0

Åh nej, lille Bernard! :( Sov gott lilla hjärtat, du har många som tar hand om dig. ♥

[SallysPigge]
0

#6 Ja Charlie finns där hos honom …

_Charlie
0

#7 Absolut. Han har nog sett till att lille Bernard är trygg tror jag. Tänk så härligt dom har det allihopa på de gröna ängarna, fria och lyckliga för alltid. Jag försöker tänka så när det känns tufft, att det är bara jag som är ledsen - inte dom - dom är lyckliga och fria. :)

[SallysPigge]
0

#8 Ja det är så man får tänka. Det är så man får säga till barnen, som min son när han miste sin Guldhamster. Då pratade vi om hur hon hade det nu med all mat hon kunde fylla kinderna osv. Men det hjälper en själv att tänka så också. :-)

Picasso
0

Åhhh inte lille Bernard också :( Han hade ju pappa Bertils söta pussmun.

Vila i frid Bernard ♥

[SallysPigge]
0

#10 Ja visst är det tråkigt. Och mer lik sin pappa blev han med sin semilånga päls. Bertil har en stor lock som även Bernard började få.

Nu hade jag inte sett honom själv sedan han flyttade, men vi såg fram emot sommaren då bernard skulle komma på besök på vår gräsmatta.

Picasso
0

# 11 ja det är väldigt tråkigt :( Ok då var han väldigt söt kan jag tänka mig. Tragiskt när så unga djur blir sjuka och dör/ får avlivas!

Bernard har det bra med Charlie och Nums ♥

Hmmm kanske dags för Sally att dejta Bertil igen ;)

[SallysPigge]
0

#12 Den tanken slog mig men jag vet inte …..

Picasso
0

#13 ok, du kan ju tänka på det ;) men du vet bäst om du vill ha en ny kull eller inte och framför allt när i så fall. Pappa bertil lär ju behöva en ny kompis i vilket fall som.

[SallysPigge]
0

#14 Visst behöver Bertil en ny kompis. Stackars honom han har förlorat 2 kompisar ….

Picasso
0

#15 Han gör ju det…ja stackarn det är andra gången han blir ensam….gnagarlover har kanske en liten kille som skulle passa som kompis till Bertil?

[SallysPigge]
0

#16 Jo kanske det, men jag tror inte mamman till dotterns kompis åker den vägen. Hon har inte ens bil.