Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 936 ggr
sandraedlund
2

Välkommen Mimo och Mima!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har nykomliningarna från blocket kommit hit=D!
Hunnit stadga sig riktigt bra och båda två är riktigt nyfikna på burgrannen Fjantis som senare nästa vecka skall få flytta ihop med dem ;) Mest intresserad är nog katstraten Mimo!.
Mima är lite blyg och försiktig av sig - åtminstone i buren. Båda var riktigt lugna när jag lyfte dem. Det skall det bli lite ändring på! Men först några dagar för inackordering ;)

sandraedlund
0

Funderar på att kanske byta namn på dem så namn förslag tas tacksamt emot =D

sandraedlund
1

Mima: American Crested orangeagouti/golden 2 år
Mimo: Nonself white/goldenagouti 2,5 år

Båda är köpta på en lokal djuraffär! ;)

Cola&Bacardi
0

Söta båda två! Glad Fina namn men lite för lika, hade nog bytt namn om jag var du!

Mvh Linnea

Mvh Linnea 

sandraedlund
0

#3 Tycker namnen är för barnsliga! Är ett litet barn som döpt dem - och de verkar inte lyssna till namnen i vilket fall :p

Fridaaaa
0

Söta! :D

Hmm namn med, svårt:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sandraedlund
0

#5 Kommer du på något får du gärna dela med dig av det ;)

Fridaaaa
0

#6 Ska fundera;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DianaH
0

Lilja och Marbou??

Hälsningar Diana och djuren <3

diva
0

Vet du nu ser jag att honan kommer från mig som omplacerare. Jag hade henne i 1 halvår ungefär. Hon fick en kull ungar här. Hon var jätterädd då jag fick henne. Mager fast hon var dräktig. Att inte ägarna kontaktade mig då dom skulle omplacera henne. Det var inte så kul. Då hon flyttade härifrån var hon väldigt tam och älskade att sitta i knä och äta gurka. Hittade du dem på blocket sa du?

Jag har inte varit in där på jättelänge. Hade jag vetat det så hade jag nog tagit tillbaka henne hit. Hon flyttade till nya ägare i umeå förra hösten. Den 7 september för att vara exakt.

godisgrisen
0

Jättefina :-)!

sandraedlund
0

#9 Oj! det hade jag ingen aning om. Denna kvinnan som jag köpte bägge av sa att hon hade köpt dem på djurmagazinet här i umeå. Bägge två vid två olika tillfällen. Är du helt säker på att det är samma marsvin?

sandraedlund
1

#8 Lilja är fint men det hade jag tänkt att döpa min framtida dotter till ;)

diva
0

Vad hette hon som hade dom nu?

Jag är 99% säker. Hon hade en kastrerad hanne som honan skulle få sällskap till. Fsen jag har inte kvar någon bild på henne. Jag kan ju ha fel, men det liknar bronja så in i norden.

sandraedlund
0

#13 Skickar ett privat mejl till dig med hennes namn. Kolla gärna om du hittar några kort på henne - skulle vara roligt att veta om det är hon

DianaH
0

#12 Okey, Flora då?

mika2101
0

Agnes och Aston :)

sandraedlund
0

#12 Samma med Flora faktiskt xD haha 
#16 Agnes har jag ett kusinbarn som heter men Aston var fint^^

liliane
0

Nämen tjejer ni måste berätta vad ni kommer fram till! Konstigt om hon hittat på att hon köpt dem i djuraffär… ??

Lyan
0

diva: Är det denna Bronja? I så fall kan det inte vara samma

Elsa99
0

vilka sööta!!!

ellinor98
0

Guuud så söta små grisar!! tycker det var bra av dig att köpa från blocket och ge dem en ''andra chans'' Glad tummen upp!Skrattande

sandraedlund
0

#18 och #19 Nej det var inte "Bronja" Jag och diva fortsatte den diskusionen privat men de var riktigt lika varandra. Men inte samma ;)

#20 Tack så mycket!

#21 Tack så jättemycket! Jag tycker inte om människor som lätt bara kan ta bort djur som faktiskt varit deras familjemedlemmar… Därför fick de en ny chans här hos mig! Jag hoppas att de kommer att trivas ;)

ellinor98
0

Precis! Skulle inte kunna tänka mig att ge/sälja bort något av mina djur! de är ju en i familjen! Flört jag är säker på att de kommer trivas jättemycket hos dig!Skrattande

DianaH
0

#17 Haha!! Skrattande