Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1139 ggr
Piff & Puff
0

Virkad "hösäck"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har virkat en "skål" av tygtrasor som fungerarar jättebra att ha hö i. Marsvinen "buffar" runt med höskålen i buren, kryper upp i den, välter den på kant o s v och ändå så håller sig allt hö väldigt bra på plats. Det var mörkt när jag tog bilden så det blev inte så bra med blixten men jag tror nog att ni ser ändå. Någon mer som har virkat/stickat något liknande eller som har andra förslag på "foderhållare"?

Skrattande Anneli

Aristarcos
0

Den var fin, men är det gjord av fleecetyg ?

Piff & Puff
0

Nej, det är bomullstyg.

//anneli

Aristarcos
0

Bara så du vet är det inte bra om de får i sig trådar av tyget… därför har de flesta fleece tyg i burar, som gör att de inte kan få i sig skadliga trådar. Men tyckte om iden.. :)

Piff & Puff
0

Ahh, jag ska hålla uppsikt på så de inte börjar gnaga på "korgen", har haft den i buren nu i nästan en vecka och jag har inte märkt av att de brytt sig om själva materialet bara "buffat" runt med den och klättrar i och ur för att äta. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på att alla mjuka material inte är lämpliga, börjar de bita i den plockar jag bort den genast.

noraa
0

Kan man köpa en sån i affär ? =)

deverry
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag inte en virkad eller stickad behållare till mitt hö, men du frågade ju efter andra lösningar också :)

Jag använder underdelen av deras transport till att ha hö i. De älskar att böka runt i höet och kissar och bajsar gärna däri också, därför tyckte jag att det var lite jobbigt att ha höet löst på burgolvet. På såhär sätt kan jag rengöra transporten varje dag så att de alltid får sitt hö på ett fräscht underlag. Dessutom blir det mer hö för dem att böka runt i när det håller sig koncentrerat på en plats istället för att spridas ut över hela burgolvet.

Det passar också perfekt fall vi reser eller åker till veterinär någon gång, för då känner de sig redan som hemma i transporten eftersom de är i den dagligen :)

(Ursäkta för dålig bildkvalité :p)

Fridaaaa
0

#6 Smart idé :)
Sedan kan man ju även ta t.ex en liten katt-toalätt låda med om man inte vill ha del av transport i buren ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.