Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1193 ggr
sandraedlund
0

Burbygge!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu under en lång tid hållit på med min första bokhyllebur! Inte helt färdig ännu men när ena grisen skall göra en liten operation imorgon var det viktigt att få den beboerlig iallafall - vilket fick bli utan plexiglaset som skall dit så smånigom ;)

sandraedlund
0

Blev rätt krångligt att bygga den inne i lägenheten ;)

sandraedlund
0

Benen sattes på plats!

sandraedlund
0

Vinkeljärn för att hålla dem ordentligt på plats ;)

sandraedlund
0

Med vaxduken på ;)

sandraedlund
0

Med ramen till bokhyllan ;)

sandraedlund
0

Blev en glipa vid varje kortsida vi inte hade räknat med - men det lyckatdes vi lösa ganska fiffigt ;)

sandraedlund
0

Här är det helt klart och i bakgrunden kan man se vårt köksbord som är betydligt mycket mindre ;)

sandraedlund
0

Och nu är pojkarna inflyttade ;) Mycket nöjda och glada över förändringen, först en 100as gallerbur, som sedan utvecklades i en 12os gallerbur - och sedan till detta ;)
Husse och Matte är också nöjda över förändringen!

Kan också berätta att ramen till bokhyllan inte sitter fast i botten på buren - vilket är gjort medvetet. Då kan man bara ta bort ramen när man skall städa och skyffla ner allt spån i en säck ;) Mycket behändligt! =D

mandyosv
0

va gosigt dom har det!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Araminta
0

Jätte fint!!!! :D jag hoppas jag får råd att göra något liknande snart! :D

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

sandraedlund
0

#10 Den här blev jättebillig faktiskt! Bokhyllan fick jag gratis, annars skulle dne langats på tippen bara. Träskruvar, vinkeljärn, OSB-skivan, ramen och benen gick tillsammans på 360 kr :p Sjukt billigt!=D

Cola&Bacardi
0

Superfint! Mått?

Mvh Linnea 

sandraedlund
0

#12 200x80 ;)

Fridaaaa
0

Superfint! Men hur gör du om du skullle behöva byta vaxduken? :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
1

Röd och fin! Min älsklingsfärg ;-). Det är så kul när man ser sina uppfödingar ha det bra, blir så glad.

DianaH
0

Vilken fn bur! Skrattande

Hälsningar Diana och djuren <3

sandraedlund
0

#14 Om jag måste byta vaxduken är det ju bara att dra bort den och skaffa en ny ;) haha. Men det är väl inte så ofta man skall behöva byta vaxduken eller:p?

#15 Nintendo har det jättebra! Han kommer dock bli lite ensam nu ett tag framöver då Aragorn skall opereras idag - men de trivs jättebra ihop så jag hoppas att de håller det vid liv tills efter såret har läkt. ;)

#16 Tack så mycket =D

Fridaaaa
0

#17 Tyckte det såg ut som att väggarna var fast spikade/skruvade på vaxduken var därför jag frågade hihi :)

sandraedlund
0

#18 Jahha! Haha ja då förstår jag!. Men själva "ramen", den röda, från bokhyllan, sitter inte fast alls^^ För att underlätta städningen :p

Fridaaaa
0

#19 Ok vad smart ;)

sandraedlund
1

#20 Ja det är ju väldigt behändligt! Då blir det ju lättare att städa buren också^^