Känna foster?
Hej
Vår Tilda är ju som jag har berättat innan dräktig. Vi vet inte hur långt gången hon är men nu i veckan kände vi de första rörelserna i magen.
Ibland sparkar det livligt, ibland stillsamt…precis som hos människor. Jag kan sitta länge med henne i knät och bara gosa och minns hur jag njöt av att själv känna mina barn i magen
speciellt tvillingarna…då var det livat haha.
Ni som är erfarna…kan ni känna hur många ungar det är i era honors magar? Här känns det som en enda…tror jag…men det är kanske så att det egentligen inte går att känna. Man kan ju inte klämma direkt.
Tösen som är 8år och ägare till Tilda tycker att vi ska åka till veterinären med henne så att han får kolla att bebisarna mår bra, hon vet ju att så gör människor. Gulligt men nej tack
.
Men hur är det…är det här något som ni erfarna tror att ni kan känna eller är det en överraskning för alla? Bara nyfiken!!!
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
När min hona var dräktig kände jag som två "korvar", en på varje sida. Det kunde även sparka samtidigt på båda sidorna så jag gissade på 2st och det kom 2st :-)
Men har inte haft fler kullar efter det. Är nyfiken på vad ni som är mer erfaren svarar så jag kommenterar för att följa tråden.
Skulle jag själv gissa så tror jag inte att det går att känna med 100% säkerhet hur många ungar det gömmer sig där inne :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag gissar oftast rätt, i början är det svårare då man oftast känner en unge som lugger längst ut, har mörkt att honorna "bär" på en sida i början och att de sedan fördelas i magen.
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/