Inga bebisar???
Jag har för úngefär fyra månader sedan placerat en två årig hona med en fyraårig hane. Honan har tidigare haft två kullar. Men det blir ju inga bebisar? Har känt försiktigt på hennes mage, men inte kommit fram till om hon är gravid eller ej. Hon väger något mer än hon gjorde förut. Men det är så minimalt så jag tror inte det är på gång. Hur kan detta komma sig? Är hanen för gammal? Jag som trodde marsvin kunde få bebisar hur som!

Har hanen parat förut? Om inte kan det ibland vara svårt att "få igång" en äldre hane…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Håller med Cavia. Tveksamt om hanen är fertil, helt enkelt. Men man vet aldrig, några brunster till så kan han få till det :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
jag har också problem med min hane. har försökt tidigare med 3 olika honor. Men har inte blivit någonting… funderat på om han är homosexuell faktiskt. för han är mer intresserad av dom än av honorna. :P
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3
Kanske inte passar ihop.
Vet en som hade 2 honor & 1 hane ihop i ca 1 år = inga bebisar.
Sedan kom hanen till mig en månad för att testa att para min ena hona jag hade då = ungar, och en av de andra 2 honorna fick unge med annan hane.
Testa att sära på dem och sätt ihop om någon vecka igen eller testa annan hane
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaha? Jag trodde alla hanar var så "fertila" som möjligt. Har en jättefin annan hane men han är fem år. Blir det för gammalt tro?
#5 Han är ju ännu äldre än den du har med honan nu?
Hade nog satsat att para med en yngre hane.
Har du sällskap till den hanen honan går med nu?
Och sällskap till henne sen när dem ska säras?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men kan marsvins hanar bli för gamla för att paras? Har aldrig riktigt uppfattat det. :/

Ja det kan dom, ofta försvinner fertiliteten när dom blir runt 3 år. Vissa parar även när dom är äldre, vissa gör det inte. Och som jag skrev tidigare, en äldre hane som aldrig parat förut, kan vara svår att "få igång"
ja… ok. Jag tror in pojk är ca 4-5 år. Och han har aldrig parat förut vad jag vet. men han har försökt många gånger med mina honor. :) Dock så har de väl inte riktigt fungerat eftersom jag fortfarande inte har några bebisar. :/

men då är han nog tyvärr inte fertil längre…