Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 684 ggr
Lyan
3

Välkommen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår blev jag med bebis :love: En yttepytteliten alpacakille vid namn Colourful Question (japp, ändrade lite i namnet, jag som kommit på bägge) som halkade in lite på ett bananskal pga sin färg. Han är född i slutet av december och väger endast lite drygt 300g, han halkade efter en del när han blev behandlad för Ringorm som liten bebbe. Han har sedan igårkväll redan gått upp drygt 10g så jag tror att han kommer växa på sig rätt fort :-)

Han är antingen grey pgp eller chocolate zobel (eller något nytt supermärkligt :-P) men har liksom fel nyans för bägge. När jag såg honom uppifrån tänkte jag direkt choklad, såg ögonen och tänkte aha, en zobel, och såg sedan ansiktet när jag hade honom i famnen och tänkte vad sjutton XD Han är mörkmörkgrå i ansiktet, ljusa rubinögon och mörkt choklad på kroppen. Han hade den färgen när han föddes och har ännu inte mörknat så det talar ju emot zobel, men hans jättemörka färg talar emot pgp (som visserligen kan uppföra sig typ hur som helst) och hans ögon talar emot choklad. Med andra ord hade han inte kunnat passa in bättre här bland alla knasiga färger och gensoppor XD

Mamman är lilac och pappan är black som är greybärare så vilken färg han än har så passar han i min avel (om han blir tillräckligt fin i allt annat såklart, det behövs mer än en fin färg för att passa in avel)

Han har inget tilltalsnamn ännu, håller på att fundera för fullt. Vill ha ett ovanligt men ändå lätt namn som gärna betyder något. Har några på lager så får smaka på dem lite.

Nu är här också fullt på pojksidan så passar inte bebis till avel så har jag lite problem för då får jag vänta tills någon dör av ålder (och ingen av dem är över 1år XD) men ja, då får jag göra det :-)

Inlägget redigerat p.g.a svordom

[Maijah]
0

Nämen vilken liten sötnos ^^ Grattis!

Fridaaaa
0

Söt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cola&Bacardi
0

söt! Blir spännande att höra vad han kmr att få heta :) :)

Mvh Linnea 

Lyan
0

Tack :-D

Eftersom jag råkade lägga in en "svordom" för att beskriva hur jag tänkte så får jag väl byta det mot "vad sjutton?!"

Han är antingen grey pgp eller chocolate zobel (eller något nytt supermärkligt :-P) men har liksom fel nyans för bägge. När jag såg honom uppifrån tänkte jag direkt choklad, såg ögonen och tänkte aha, en zobel, och såg sedan ansiktet när jag hade honom i famnen och tänkte vad sjutton?! XD

Lixim
0

Tycker han är jättefin, spännande med färgen också :)

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

godisgrisen
0

Glad

Lyan
0

Nu har lillplutt fått ett namn :-D Han ska heta Inari som betyder räka. Tyckte det passade med hans storlek ^^ Fick leta lite andra namn för inget av de jag hade på lager passade honom.

Inget nytt om färgen ännu, väntar på stammen. Hoppas faktiskt mer på att han är choklad än grey för det är roligare att avla in pe på en chokladstam än att avla in choklad på pe för då får jag bara svart de första generationerna