Marsvin och ohyra?
Jag fick in två marsvin idag som jag ska sälja vidare är det tänkt. De förra ägarna visste inte vart de skulle göra av marsvinen och de ville inte ha dem kvar av olika anledningar.
Men de hade vanligt kutterspån i bottnen på buren. Och de hade inte rensat på förmodligen felra månader för det var larver och smykryp som levde i spånet som var helt förpackar och genomsurt och luktade riktigt illa efter allt kiss.
Jag har kollat igenom marsvinen. Hittar ingen Ohyra på dom över huvud taget. Har känt och klämt med de är pigga och äter bra. Men kan de ha fått som bakterier innuti magen som kan göra dem sjuka? Ska jag åka till veterinären?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Vet inte riktigt hur du ska göra då jag inte är så erfaren, men måste bara säga FY! Vad äckligt! Stackars marsvin! Vilken tur att de fick komma ifrån det där miserabla förhållandet :S Lycka till med dem!
Fy och ve, hur i hundans kan man utsätta för sina djur för något sådant. Ett sådant fall hade jag aldrig tvekat att anmäla till djurskyddet, för de ska inte ha några djur överhuvudtaget om de gör så…
Om inte allmäntillståndet är påverkat så är det nog bra. Vad har de för mat?
3 # De hade bara pellets när jag fick dem. Men nu har de såklart fått rent i buren med hö och vitkål och så har de fått lite morot och lite gurka. För jag var osäker på om de hade fått vatten på länge. Men nu har de såklart de också. Och de är förvånansvärt tama. De är inte alls rädda i buren och pratar mycket.
Men jag ska hålla koll de närmsta dagarna.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~