Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 759 ggr
Charlotta-B
0

Plantering..

Idag har jag sått Bladpersilja och Krasse till våra grisar! Har även gräs på odling! 

Brukar ni plantera nått hemma till era grisar? Berätta gärna vad och vart ni köper fröer :)

Charlotta-B

FeliciaS
0

Härligt för grisarna! Jaså, du odlar gräs du *s*

För vår del har det varit dåligt med planteringen, men på sommaren brukar vi ha lite allt möjligt att erbjuda dem. Borde dock så havregräs och grodda alfalfa för det har jag hemma.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Charlotta-B
0

#1 hehe ja jag hoppas dom ska bli glada :) Om jag lyckas hålla det vid grodd och liv och inte glömma vattna.. 
Jupp lite gräs är alltid nyttigt. =) Hihi

Det tycker jag du ska göra! :)

Charlotta-B

thildatessie
0

Jag odlade igår :) persilja, gräslök och krasse.. ska köpa gräsfrön med. Blir nog bara persilja som grisarna får  (godis)

Köpte mina frön i helgen på Gekås i Ullared. 2 kr/påse Glad

Charlotta-B
0

jag skulle vilja plantera egna Paprikor med. Får kolla upp detta! Man borde ju kunna så dom inne sen när det är varmt ute sätta ut dom.

Charlotta-B

Abico
0

Vad duktiga ni är! Jag har gett upp allt vad odling heter för länge sedan, allt bara dör ;) Inte ens havregräs kan jag hålla liv i *gosh*

Hanna 

Charlotta-B
0

#5 Hanna då! Fast du behöver inte känna dej utanför! då jag är lika dålig på detta! haha.. men nu ska jag lyckas :P *nyper mej i örat* haha

Charlotta-B

Charlotta-B
0

Whoho!! kollade nu i mina hinkar! och krassen har redn börjat rota sej! Vad roligt! =)

Charlotta-B

Abico
1

#6 - Ja men antingen är det för mycket vatten, eller för lite vatten eller så dör det bara ändå -.-' Värdelöst. Det enda som jag nästan kan hålla liv i är pelargoner, krävs att mamma planterar om, klipper ner och vattnar dom en gång om året bara ;)

Hanna 

Charlotta-B
0

#8 hihi, inga gröna fingrar alltså :)

Charlotta-B