Bactrim
Mitt marsvin får nu bactrim mot en infektion/inflammation i baktassen.
Läste att man kan ge Critical Care (vart köper man detta?) eller proviva för magen skull. Stämmer detta?
Hon får 0,8 ml om det nu skulle påverka hur mycket proviava osv. man ska ge :)
Critical Care köpte jag hos veterinären, och proviva i vanlig mataffären.till mina marsvin köpte jag blåbärs soppa till magen ,efter de fick diaren efter antibiotika.
Okej! Hur mycket ska man ge? Har proviva hemma (gör det sak samma vilken sort?)
du kan ge några milligram flera gånger,sen du märker om diaren har försvunnit.Har du spruta hemma?det är lättare att ge dryckem med spruta.Jag skulle hels prova med blåbär om du har?prova dig fram ;)
Jag har gett Bactrim till min ena hona, hon blev möjligen lite lösare i magen, men inte jätte dåligt… gav diarsanyl lite ibörjan, men efter några dagar gav jag inget extra utöver Bactrimet. Baytril ( inte säker på stavningen) är mycket starkare och där måste man ge annat under tiden för magens skull.
Tack för tipsen! Ebba har väldigt känslig mage så ska nog pröva proviva så slipper jag förhoppningsvis en alltför ledsen mage…
Jag har skogsbär och jordgubbs smak hemma. kan köpa blåbär imorgon, vard et något speciellt med smaken eller är den mer populär smak hos marsvin bara ^^
Vad är diarsanyl?