Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 938 ggr
HeddanHedvig
0

Vart ute!

Nu har Korven och Rasmus presic fått beta på trägården! :)

7,5 grader.. inte så mycket men korven har tjock päls och i solen är de säkert 10 grader så jag släppte ut dom! Det va första gången för Rasmus! Han tyckte de va lite läskigt med grässtrån i ansiktet så han hoppade genast upp i famnen igen, men där satt han och chisade mot solen!Korven älskar ju att va ute så han gick och betade lite här och var! Och inget kunde hindra han för denna härliga stund, han reagerade inte när de kom 3 motorcycklar som åkte förbi!

Detta va en härlig början på denna härliga söndag!

Ursäkta stavfel!

[AmandaO]
0

Åh vad härligt :) Gösta gick ut på balkongen självmant häromdagen. Fick en liten smärre chock när jag såg han traska ut där och nosa om kring. Första gången han var där ute, Men han gillade det. Och jag fick sällskap i det fina vädret :)

Abico
0

Vår på gång alltså :) Tänk på att det är bra mycket kallare på marken än i luften bara.

Hanna 

Fridaaaa
0

Tycker det är lite för tidigt att ta ut ännu. Haft med ca 7-8 grader idag men blåst lite ^^, jag väntar någon månad till jag, just eftersom marken fortfarande är kallt.

Men kul att dem gillade det! :=D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kajzza
0

Oj vad mysigt, KAN man alltså ta ut marsvinen när det inte är varmare än så? När jag var liten var det supernoga att grisarna inte fick gå ut förrän det var minst 20 grader och nästan vindstilla. Detta har jag fört över på mina barn haha…har jag alltså noll koll.

Då ska mina gottegrisar också få njuta av vårgräs relativt snart.

Skrattande

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

lillamarsvinet
0

#4 hehe jag släpper ut dom när det är minst 20 graderOskyldig

♥kram Linnea♥

Fridaaaa
0

#4 Nja jag tycker det är förtidigt, marken är ju fortfarande kallt. Minst 15 grader vill jag att det ska vara ute innan mina får komma ut :) plus inte blöt mark eller blåsigt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aristarcos
0

Kommer inte ta ut mina förrän ca 16- 20 grader och varmt på marken, när gräset har börjat växa ordentligt..har råkat ut för alldeles mycket för att våga annat…

Creation
0

Jag har funderat på att göra samma sak faktiskt! När det är 10-15 grader varmt i solen blir man ju lite lockad. Men jag väntar nog till att det är närmre 15 grader i skuggan(antagligen april).

Tror dock att jag ska börja plocka in lite gräs snart och förbereda dem för vår/sommarbetet. :-) Åh, vilka glada grisar de kommer bli!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Binajis
0

#7 Kan du berätta vad du råkat ut för?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

dumlekola
1

Jag har en väninna som tagit ut sina pälsklingar en och en i myspåse av fleece för att få sina första smakprov på vårgräset. Då kan de sitta varmt och gott och bara sticka ut huvudet och få smaka lite på det första gröna. Glad

Aristarcos
0

#7 hade i höstas (september) ute mina när det började bli lite höstigt, förlorade 2 snabbt och klarade med nöd och näppe den tredje Gråter. Vet inte vad som gick tokigt, men ett par veterinärer har förgiftning som trolig anledning. ( ev de små bruna svamparna som kan vara i gräsmattan som tydligen är grymt giftiga)

Sen så har jag även en hona som jag har haft UVI i på, så nej, de får stanna inomhus..ett bra tag till orkar inte förlora fler nu på ett tag, av åldersskäl är det en sak, men friska marsvin.. nej..

Så snart det går kommer jag att ta in purfärskt gräs till dem dock Skrattande

#10 haha gud vad det måste ha sett sött utKyss

FeliciaS
0

Oj, jag hade inte vågat ta ut mina ännu. +10 grader är ju ingenting när de är vana mot att bo i +20. De får allt vänta tills det är minst +18 och varken svalt eller fuktigt på marken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus