Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 645 ggr
dreamiz
0

dräktig

När brukar man börja märka att honan är dräktig? Dvs när brukar man märka det på vikt respektive att hon börjar bli rund om magen? Förstår ju att det beror bla på hur många ungar hon har, men tänkte om det går att säga nåt på ett ungefär?

Min Melvin var ju utlånad för parning och jag o honans ägare väntar nu spänt på att få se om de blir några bebisar.

idipidi
0

Det beror helt på antalet ungar samt hur van man är att känna. Det går att känna 4 veckorsfoster om man är van.
Vid ca 7 veckor kan man känna att fostren rör sig.

Men är det bara en unge så kan det faktistk hända att man kan missa att honan är dräktig i princip fram till att hon föder…

dreamiz
0

Vet inte än om det är några ungar på g men honan ökar i vikt i varje fall så vi hoppas!

Melvin kom hem o kan fortfarande bo med Ruff helt utan problem. Hoppas han blir pappa! Det är så spännande!!

TRASAN
0

lycka till ! jag fick bebisar idag på min abessinier.

paronskrutten
0

Åh vad kul :)

Helena

dreamiz
0

#3 Grattis!

Melvins "fästmö" fortsätter att öka i vikt. Om hon blev dräktig direkt (när honans ägare såg att de parade sig) så har hon snart gått 7 veckor!!

ScarsOfAnAngel
0

Håller mina tummisar mega hårt för er att ni snart får gosa med skruttisar.

själv sitter man med  snart 4 veckors skruttar och gosar, såå mysigt.

Kram på er

Abico
0

Vad roligt. Jag kan ju inte säga att jag är jätteduktig på att se dräktiga honor ^^' Köpte en gång ett marsvin (en väldigt rund liten stackare) och någon vecka efter att vi fått henne så låg det en dag antalet fler marsvin i buren än det gjort på morgonen.

Hoppas det går bra. Kommer du ta någon unge själv om det blir något?

Kram Hanna

Hanna 

dreamiz
0

Ja tanken är att jag ska ha en unge ur kullen så det gör det ju ännu mer spännande! Så vi hoppas det blir åtminstone två - en till oss var.