Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1022 ggr
Wand
11

Djurhipster...

I ett forum på en hemsida som jag är medlem på, så fanns det en tråd där man skulle lägga upp bilder på sina husdjur. En tjej lade upp en bild på ett marsvin, så jag kommenterade rätt och slätt att jag hoppas att hon har sällskap till lillkillen då det är lag på det. 

En person som inte hade något med konversationen att göra hoppade in och sade att det var en oerhört onödig kommentar från min sida, så jag kontrade med att "Det är allt annat än onödigt då jag tänker på djurets bästa, oavsett om det är mitt eller ej." Och då fick jag till svar att jag bara försöker vara en besserwisser med alla mina "skills" och att det tydligen finns djurhipsters också nuförtiden.

Haha, vad ska man säga? Stolt djurhipster i sådana fall. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Fridaaaa
2

Haha bra sagt ;)
Med fått höra samma sak. Men jag menar, vill ju bara djurets bästa:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blomkrukan
12

Hipster.. jag tänkte på trosorna jag…ObestämdSkäms

flocken
1

#2 haha, jag med

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Wand
2

#2 Haha! Hipster är ju det där nya, coola ordet som man använder på personer som försöker vara unika men misslyckas, ungefär. Haha. Cool

Blomkrukan
0

#3 Skönt att jag inte var ensam om det : )

#4 Aha… det hade jag inte en aning om : ) Lärt mig något nytt nu, hehe!

[Fresab]
1

Jag är helt ny på de här med marsvin men jag kan bara anta att personen i fråga som äger djuret som jag ser ensamt på bild är medveten om kost, motion, sällskap, vård och sånt som rör sitt djur. För om jag inte läser eller ser något uppenbart skulle jag inte säga något. Eller är de vanligt att folk som hänger på forum inte har koll på sånt?

Jag menar, bara för att man ser ett ensamt marsvin behöver de ju inte betyda att det inte har en kompis jämte. Man kan väl ist fråga vad des kompis heter, fråga lite smidigt så de inte uppstår onödiga sura miner.

Wand
0

#6 Eftersom att det var en bild på ett ensamt marsvin i en bur så bara antog jag att hon inte hade sällskap, men det var inte det som var grejen i det hela.

[Fresab]
0

#6 Kanske var hans kompis på en promenad, kan ju finnas några anledningar till att ett marsvin är ensamt på ett kort de få sekunderna ett kort tasFlört

indra-bus
0

Jag e ju tant jag eller bara korkad? Men vad betyder de??

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.