silveragouti
Hoppas någon som förstår sej på genetiken lite bättre än mej kanske skulle kunna hjälpa mej lite.
Vill så gärna få fram silveragouti ungar.
Har en hane som har silveragouti i stammen men han själv är black/golden.
Så nu är ju min fråga vad honan bör har för färger i stammen för att förhoppningsvis få fram denna underbara färg?
Helst bör hon ju själv vara silveragouti så är ju chansen större att få silveragouti. Men egentligen går ju vilken färg som helst bara dom bär på cr (då det är cr i dubbel uppsättning som ger silver) och då kanske gärna agouti.
Sen beror det ju också på hur nära din hane har det i stammen. Ligger det längre bak är ju risken att cr "försvunnit på vägen".
Tack för svar =) Jo, men inte så lätt att hitta en silveragouti tycker jag.
hans morfar är den närmaste som har silveragouti.
Få söka lite efter en agouti tjej oxå då kanske samtidigt som jag självklart söker en silveragouti hona. =)
Jag tror att Emeo´s har silveragouti om jag inte har helt fel för mej.
Jag har en liten rextös som ska ha släthåriga rexbärare där silveragouti kan komma, men du vill inte ha någon rexgen va?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Kan inget om genetik och sådant.
Hos mig har det fötts 2 stycken Silveragouti/White ungar.
Mamman till den ena ungen var Goldenagouti/Golden, mamman till den andra ungen är White/Golden. Pappan till båda är White/Golden + några mörka strån (svårt att se vad det är för färg, i alla fall för mig
)
Det är långhårs avel jag har inriktat mej på så korthår är inte så intressant,
_Charlie jag kan faktiskt vara intresserad av en unge ändå om det blir någon silveragouti, så säg gärna till =)
Jag väntar Alpaca ungar. Hoppas på just Silveragouti i kullen…
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#7 säg gärna till när kullen kommer =)
Den kommer ut här på MF när den är född
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#6 Mailar dig när de är här. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.