Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 706 ggr
happygirls123
0

Pellets Älskare?

Ja gillar era marsvin pellets? Undrar bara för mitt första marsvin gillade inte pellets så mycket. Men nu har jag två nya marsvin på 10veckor som verkligen älskar pellets.

Nåra frågor:

Gillar era marsvin pellets?

Beror det på åldern som dom äter mycket pellets?

Hur mycket pellets ska två marsvin ha?

tacksam för många svar!!  :)

ps.visste inte villken grupp jag skulle ha men tror jag har rätt nu!

[silkesnosen]
0

Deras basföda är Hö(bra hö) och grönt, sedan kan du ju ge ngn näve på morgonen, men det är ngt som kan ge för mkt kalorier.

happygirls123
0

okej för dom äter upp det så snabbt och då fyller jag på. är det fel att fylla på då?

happygirls123
0

putt

[silkesnosen]
0

Ja, låt bli, har de ätit upp, så får de vänta till nästa morgon, annars blir de överviktiga o sjuka. Så massa hö och grönt på kvällen, så gjorde jag med mina. Har tyvärr inga längre, men saknar dem.

happygirls123
0

okej tack!

hur mycket grön saker ska dom få?

mina brukar få lite paprika varje dag och lite annat som vi har hema men oftast paprika och brocoli.

[silkesnosen]
0

tja jag gav dem, så att det tog en liten stund att äta upp, mest morötter eller vad vi hade(ge inte småtomater, kan utlösa kolik) gav dem kanske två morötter el så…

[silkesnosen]
0

Jag vet inte vad du ger dem för pellets, men jag gav de marsvinen jag hade sist väldigt bra pellets med mycket mineraler och annat, men jag gick tillbaka till de enklaste de hade på granngården sedan och mer korn, då mina fick urinstenar, när jag bytte till det enklaste, så blev de friska och krya, så jag tror på enkelhet.

happygirls123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej

här är en bild på det pelletset jag ger dom! är det pelletset bra eller dåligt??

[silkesnosen]
0

Ser ut som om ngt är extra tillsatt, ser inte vad det står, men läs på pelletsen när du handlar, när jag såg till att det blev mindre kalk, mineraler o så, så slutade de ha problem.

Fridaaaa
0

**Gillar era marsvin pellets?
**Alla mina älskar pellets

**Beror det på åldern som dom äter mycket pellets?
**Nej tror jag inte. Mina älskar pellets och äter alltid upp det dem får oavsett ålder-

**Hur mycket pellets ska två marsvin ha?
**Jag mäter inte upp till mina. Ser ungefär ändå hur mycket dem behöver :)

#8 Dåligt pellets.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

happygirls123
0

okej ska försöka byta då.