Ett litet tips..
Min marsvinsunge uppskattade inte oxbowpelletsen jag köpte till henne för ett tag sedan, utan hon ville ha den pelletsen som hon fick med sig från djuraffären.
Jag testade för några dagar sedan att blöta upp oxbowpelletsen med vatten och göra som en gröt utav det. Då tyckte hon plötsligt att det var väldigt gott och äter det med god aptit.
Ett litet tips.. :)
Vad bra att hon tyckte om den :) brukar ge mina kligröt och det uppskattas oxå :) Du har väl en kompis till henne? :)
Jag testade först med kligröt och det gillade hon. Då kom jag på tanken att då kanske det skulle funka att göra gröt utav pelletsen, vilket var en succé tack och lov.Varför hon gillar den i grötform kan jag dock inte förstå:)
Jag vill inte gärna ge henne pelletsen från affären, men håller på att vänja av henne från den nu.
Javisst hon har en tvåårig hona vid namn Bella som sällskap. Bella har fått ny energi sen lilla Stella tillkom, då Bellas gamla vän Tintin togs bort för några veckor sedan :(
# Kligröt ÄLSKAS av mina marsvin oxå :) Hmm… det kanske är för att det inte är så mycket att tugga som hon gillar gröt så mycket ;)
Nä, de flesta pelletsar från djuraffärer är bara fett och onyttigt :/ Bra att du byter pellets :)
Jo mitt förra marsvin Wilma dog förra året, ( saknar henne så otroligt mycket <3!) sen när Doldina kom (hon var ca 3 mån) fick hon mer energi( hon är ganska gammal, ca 5-5,5 år) :)
Rest In Peace Tintin <3
#3 Gnagarblandningar är onyttiga, vanlig pellets är inte direkt onyttiga :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Ja hon är ju bebis och då brukar man ju äta gröt ;)
Ja lilla Tintin finns i en liten urna nu, som väntar på att få bli jordfäst.
Bella däremot verkar inte uppskatta kligröt alls faktiskt, men alla har vi olika smak ;)
#4 Nä precis. Pelletsen från djuraffären är inte direkt onyttig, men innehåller en del kalcium.
#5 Jag ger ett pellets som finns bland annat på lantmännen/granngården: Kanin&marsvin svenska foder. Alltid gett mina det och dem har alltid mått prima på det. Plus havre då :)=
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja jag menar då att gnagarblandningarna är onyttiga