Vem är Du?
Hejsan!
Jag tycker att Marsvin iFokus är en otroligt intressant och rolig plats! Det är ganska så många medlemmar, men vilka ni är vet jag inte så mycket om. Så… var bor du (ungefär)? Och vad heter du på riktigt? Du får gärna berätta hur gammal du är och om dina intressen. Ha en trevlig dag :)
Själv heter jag Felicia och bor ett par minuter sydöst om Göteborg. Jag är 15 år och går alltså i 8:an. Älskar djur (framförallt hästar & marsvin) och tycker om att "scrappa", läsa roliga böcker, se deckare (Midsomer Murders, Wallander, Anna Pihl), fotografera och spela data :) Jag älskar mina 3 busiga och ursöta marsvin och rider 2 ggr per vecka. Det var alltså lite om mig det ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag heter Matilda och fyller 15 år i sommar, jag går i 8:an på en helt vanlig högstadie skola :) Jag älskar att fotogarfera, har oftast kameran med mig i fickan, jag älskar även djur [har en hund, en katt och två marsvin hemma, har även medryttarhäst], sitta vid datan [älskar att redigera bilder], läsa Mulle och spela playstation ett [speciellt Crash Bandicoot team racing, har varvat det några gånger nu :P]. Jag rider några gånger i veckan, det är olika från varje vecka :) Oh ja, lite mer om mig, jag är "extremt" kort för min ålder, enbart nånstans runt 1.50, brukar bli nämnd som 'den lilla Matilda' eller ibland även Kiddoo, men jag växer, och är snart inte den kortaste i klassen, bara någon centimeter kvar, om ens det :D ja, och sen är jag otroligt envis av mig, oftast glad och sprallig.
[Bilden föreställer mig, jag vet, den ser mupp ut, men den duger i alla fall till en beskrivning, och ja, jag har en lite udda frisyr, men måste man se ut som ALLA andra? ;) och jag vet att jag ser "lite" sur ut, men jag hatar att vara med på kort, sen så var jag praktiskt taget nyvaken där :P]
#1 Jag är oxå rätt liten, 155 cm :) Bland de kortaste i klassen (men jag vill ju inte vara så lång - älskar shettisar!) fast längre än idrottslärarinnan och skolsyster =P haha… Mamma, mormor och farmor är inte så långa så ja blir nog inte mkt mer än 160 cm =P Jag är oxå envis, säger mina kompisar, hehe :) Vi har typ samma intressen :D Kul att se dig på bild - det har jag inte gjort innan :)
Mvh Felicia
#2. Haha, jag ÄR kortast i klassen, men inte så länge till :) min läkare har sagt att med dom föräldrarna jag har så har jag chansen att bli mellan 1.60 - 1.90, men största möjliga är ju runt 1.60 typ :) ja, vi har ganska lika intressen! Hehe, den där bilden på mig är mupp, alldeles nyvaken typ, nyss fixat håret å ja, gud vet vad, men den får duga att visas här. :)
Hm ja då ska jag väl ta och skriva lite om mig också då :) Jag heter Linda är 18 år och går andra året på Hotell&Restaurang men ska ta ett sabbatsår nu och försöka komma in på Naturbruksgymnasium nästa år för jag vill bli veterinär:) Jag är rätt lång 1.75 för att vara exakt :P Jag har nog inga spec intressen förutom djur fast att gå ut en lördagskväll nu när man är 18 är ju rätt roligt :) Här hemma har jag 4 marsvin 2 katter och 2 akvarier och så är jag hundvakt ibland. Jag gillar även det övernaturliga eller vad man ska säga och tittar alltid på Det okända , ghostwhisper och medium fast nu har ju några slutat gått :/ Något jag älskar förutom djur är piercingar och tatueringar jag har 1 tatuering och 2 piercingar men mer kommer hoppas jag :D I framtiden vill jag bli veterinär eller djursjukvårdare och starta omplaceringshem. Jag hoppas iaf på att lyckas med det :) Det var väl lite om mig :P
Och så är jag nästan alltid glad , det är inte ofta jag blir arg:) Glömde skriva det bara :P
Jag heter Åsa, är 18 år och bor i Alingsås. Jag bor ihop med min pojkvän, katten Saga och min älskade små grisar.
Just nu går jag sista året på naturvetenskapliga programmet, studenten om en månad! :D Till hösten ska jag börja läsa bioteknik på Chalmers, i framtiden vill jag nämligen forska fram läkemedel.
Intressen är väl marsvinen, att fota (har dock svalnat av väldigt den sista tiden), gå ut någon helg ibland, musik, böcker och film :)
Vad ska man skriva mer? Jag sover väldigt mycket, min mamma säger att hon tror det är för att jag är så hyperaktiv då jag är vaken :P
En liten tjej som fyller 18 för 15:e gången i höst (alltså 32;)). Har man, styvdotter på 16 år, styvson på 10, egen son med Aspbergers på 9 år och gemensam dotter på 5 år, stor familj alltså. Har förr haft egna hästar, men tid och pengar räckte inte till. Har nu 18 marsvin (fem dräktiga honor, så snart blir de fler igen…) och en gatukorsningshund. Korsning mellan Schäfer/Rottis/Bordercollie/Collie. Studerade en tid tidd högstadielärare i SO, men fick göra uppehåll när skolgången krånglade för min son så nu driver jag en liiiten zoobutik/salong för marsvin som hobby. Bor i Trollhättan ca 8 mil norr om Göteborg.
Bilden är på hunden Freja när hon provade husses jumper.
Jag heter Louise och går i 5an känner mig oftast yngst här inne *s* Är ägare till 2 underbara marsvins honor.
Rider på loven hoss min moster, Intressen är att Fotografera & Rida, Djur (Mest marsvin & råttor ^^) Har en systerdotter som heter Hanna. ^^ Lyssnar på musiken Metallica & Nanne Grönvall.
Haha kommer inte på mera.. ^^
Glömde.. Jag bor i Göteborg *s*

Andreas heter jag, är 18 år, blir 19 i augusti, går i tvåan på nobelgymnasiet i karlstad. Bor i en etta på kronoparken tillsammans med 4 marsvin och en kanin och titt som tätt med flickvännen. Att teckna är ett av mina stora intressen men jag gillar också psykologi. Jag har 4 syskon spridda över sverige, två st i karlstad som båda är yngre än mig, en äldre syster i sthlm och slutligen en bror som jag inte vet vart han bor för jag har aldrig träffat honom. Jag hade en trasslig tid hemma men efter ett år av trasslande med socialen, sovande på parkbänkar, blivit slagen av styvfarsan så hjälpte mig soc bort därifrån. Jag har mycket att tacka min flickvän och hennes familj för det som tog hand om mig då och lade ner tid och pengar på mig. Efter en vända på ett knasigt jourhem fick jag en lägenhet och nu väntar jag på socialbidrag.
#7 Grattis till att du är rökfri eller säger man grattis ? :P hehe Jag har själv slutat rökt för 4 och en halv månad sen :)

Sanna heter jag då och fyller 21 nu i juni ^^ Bor i Landskrona nere i Skåne ihop med min pojkvän och våra små pojkar Gunnar & Lennart i en liten tvåa *trångt* Jobbar på ÖoB, vilket jag trivs kanon med .. och jobbar jag inte så umgås jag med vänner, familj och mina djur. Att gå ut och festa någon gång då och då är inte heller fel :) Jag är en lite udda och galen blondin som alltid har ett leende på läpparna och ett torrt skämt på tungan ^^
Gick Handel- och administrationsprogrammet på gymnasiet och tog studenten 2005, och jag saknar verkligen skolan *muppat, jag vet* Men skolan är en underbar trygghet och man slipper vara "vuxen" .. Ehm jaha :P haha .. vad mer kan man skriva *fundera* Nej jag kommer nog inte på något .. inte just nu :)
Det var allt från mig för nu :) (Psst! Bilden e mongo, tog en snabbt för o lägga in :P & datumet e fel jag vet ^^ inte orkat ändra i inställningarna .. HAHA ) Kram
Heter Emma och är 16 år, 17 i höst ^^
Bor i stockholm och landställe på Öland. Går ettan(snart tvåan) på Spånga gymnasium där jag går naturbruk-djurvård.
Jag rider två ggr i veckan på ridskola. Har 1 katt, snart 2 kaniner och mina två marsvinsgrabbar! :)
Jag gillar att vara med kompisarna, gosa med djuren och även att kolla på film är ett stort intresse ^^
- Mvh Emma

Anna, 27 år och jobbar i spelbranshen. Alltid gillat djur, speciellt kaniner tidigare och har nu skaffat mina första 2 marsvin och är väldigt förtjust. Gillar även spel, film, serier, promenader umgås gärna med pojkvän, familj och vänner men gillar med att vara för mig själv också. Tecknar också gärna, men hinner sällan nu när man jobbar heltid.
Är 1,63 "lång" ;)

#16 en sån söt plupp du sitter på :)
- Mvh Emma
16: Har du hoppat?
Helena
#16. Gud fin pålle :D är det din foder/sköthäst? ^^

Vad roligt & läsa om er :D Många intressanta människor bakom alla marsvinen :P hehe
Jag vet inte^^
Är rätt udda med skum humor, inte så lätt att förstå mig ibland.
FLuffigt hår *hata* och en massa fräknar *hata mera*
Helena

fint med fräknar ju :) och udda humor ska man ha ;)
#21. Fluffigt hår? Hatar du fluffigt hår? Du är tokig, jag ÄLSKAR fluffigt hår, vill sjläv ha, för jag har så tunnt hår! Lyllo dejj säger jag bara
och om humor, om alla hade lika humor hade de inte vart nå kul ju, för då hade man ju fått höra samma slags skämt hela tiden :P
JAg kan sitta och skratta när jag är trött och har drömt mig bort på lektionerna^^
Mitt hår är FÖR fluffigt
Helena

#24 Man ska skratta åt sig själv :P haha .. och precis som MatildaW skriver, så är det tur vi inte alla har samma humor ^^
Hur är det när det är för fluffigt? Hehe, jag tror det är fräckt o fint :D
Näe, det är det inte. Jag kan inte sätta upp det i klämmor för att det är för mkt
Helena
Håller med dig #25! Jag blir avis på dom med fluffigt hår, fast inte så mycket nu längre när jag lyckas med mitt :P men att ha självfluffigt hår, det är verkligen något jag blir avis på!

Mitt är med väldigt tunt och tråkigt .. ser helt dött ut
så jag hade mer än gärna haft lite fluff :D Tyckte ditt hår var väldigt fräckt med :) MatildaW så det inte blir ngra fel :P haha
Har en bild på mitt hår när det är okej på min hemsida, freewebs.com/curryburry
Helena
Men det är jobbigt att jag inte kan sätta upp det med en klämma
Helena

Ditt hår är ju skit fint ! Tycker jag du ska vara jätte nöjd med :)
#29 jaha, är du GroaLover ^^ Hejsvej!
- Mvh Emma
Där är jag nyklippt, dagen innan. Med en massa spray och mousse och borstning
Helena
Ursäkta mitt humör
Helena

OKej .. Det ser bra ut iaf ! Ingen fara, man kan inte vara på humör varje dag :)
Absolut inte^^.
Tack :)
Helena

Man måste få lov att vara på dåligt humör nån gång så man kan ligga på topp sen :D
Varsågod :)
Jo, men efter att jag har suttit framför skärmen ett tag är inte jag så glad :P
Helena
#28. Ja, tack
mitt hår är kul att styla nu när jag äntligen kan få det att stå upp, och en massa kommentarer får man :P
Du får fixa tuppkam
Helena
#23 Samma här! Älskar fluffigt hår och vill ha det. Mamma har jättetjockt hår men det har inte jag fått *morr* :) Min frisör säger att mitt hår är rätt tjockt men jag tycker att det är supertunt =P
Mvh Felicia
*dubbelt*
Mvh Felicia
#41. Haha! Ja, tjockt hår är i alla fall inget jag har, jag har verkligen super tunnt!
Du kan ta mitt, som jag brukar säga, vi har ganska lik färg oxå
Helena
#44. Haha, ja, de har du rätt i ^^

nära flen,katarina 12 år
går i 5an
Jag kan nästan lova att ingen här har plattare hår än vad jag har :/ Jag hatar det, jag vill ha volym!
Du har fint hår, jag har sett en bild av dig längre upp itråden.
Helena
putt :)
Helena

fulfisk, det e som jag ! men jag gilla ditt hår .. det var fint :)
och jag skulle vilja se MatildaW i paronskruttens hår o tvärtom :) hade nog varit roligt .. hihi
#50. Haha, skulle nog vart ganska kul att se, ja :P

#18 Japp det har jag. Fel fri runda!!supernöjd
#19 Det är min foderhäst krabat. Han är korsning mellan arab och nordsvensk travare. Älskar honom!!!!
Jag har tydligen inte presenterat mig :O Då kommer en snutt om mig då ;P
Jag heter Hanna, bor i Alingsås och är 14 år gammal, och kort. Går i sjuan på Nolhaga skolan och trivs väl hyffsat. Jag har haft marsvin sedan jag var runt 6 - 7 år och har alltid älskat grisarna.
På mitt rum bor marsvinet Sune, en marsvinshatande gubbe på 5 år. Mina största intressen är att skriva (främst noveller men även längre berättelser), fotografera och spela tvärflöjt. Dessutom är jag aktiv innom ridklubben och är inblandad i alla arrangemang som sker där. Har ridit i 2½ år och rider 1 - 3 ggr i veckan. Till hösten kommer jag även att hyra en D-ponny från ridskolan vid namn Elize.
Kram Hanna och Sune
Hanna
Åhh! *vill oxå*
Helena
#53 Jaså, du spelar oxå tvärflöjt! Det gör jag med :) Fast jag ska sluta… Det är tråkigt. Har spelat i 5 år *suck*
Mvh Felicia

då var det min tur att presentera mig
jag är 10 år men fyller 11 på onsdag (30/5) men jag kommer från Korea och mina föräldrar e skilda så att jag bor i björkhagen och i vällingby jag har två marsvinshoinor men min halvsyrra har oxå två marsvin men min halvbror har två RÅTTORmen de är ganska söta men svansen är vidrig min brorsa har en liten land sköldpadda men e såå söööööööööt jag kör judo spelade fotboll spelar piano gick på gympa och dansade balett jag läser mkt böcker och KP det var det det P.S MINA MARSVIN HETER BELLA OCH MOLLY men min halvsyrras marsvin heter vanja och klingo kram kram
mitt hår är jätte tjockt jag har ingen bra bild men jag kommer att lägga ut en sen poå min sida för att jag kan ej lägga in inlägg
#55 - Du med? Vad skoj ^^ Jag har spelat i fyra år, tror jag. Ibland känns det lite segt men för det mesta är det bara kul :P Spc. när Sune får för sig att han ska sjunga med -.-'
Kram Hanna
Hanna
Haha, Sune är allt bra rolig :D
Helena