Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3549 ggr
[djurens_vän]
0

klättra?

kan marsvin kälttra för jag tänkte göra/köpa en bur som är med över våning! men mamma säger att dom inte kan klättra upp sör en stege (som är lutad (en trä platta med pinnar eller något annat)) och kan dom klättra ner för den oxå?

[djurens_vän]
0

Tack för svar!

_Charlie
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja då visst kan marsvin klättra! ;)

_Charlie
0

Så länge rampen inte är för brant och känns stabil och säker för marsvinen kan de gå upp och ner för den. Många marsvin fegar lite, men med tillräcklig motivation kan du få dom att komma över det.

Däremot, om marsvinen själva får välja, så vill de hellre ha ett större plan än 2 mindre. :)

[djurens_vän]
0

:) haha rolig vidio :p   okej bra att höra att dom kan klättra!

(jag vill göra något extra till mitt marsvin för att Saffran dog igår :'( )

[djurens_vän]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

typ så här men mycket större!

Vet ni vad sånna här burar heter?

Virvlan
0

De kan hoppa också har ja märt =I)

[djurens_vän]
0

ja det kan dom :p Linus gör det!

Aneema
0

Säger som tidigare att visst kan de klättra en del om de är motiverade. Men som #3 säger så uppskattar de mer att ha en stor yta än att ha flera våningar. Har man inte plats för en stor bur så kan flera våningar ändå vara en möjlighet att ge dem lite mer utrymme.

Vad har du för burar nu? En möjlighet att ge marsvinen mer plats är ju att ställa två burar intill varandra och eventuellt ha en liten ramp eller bro emellan. Vi har två burar så och våra marsvin hoppar glatt emellan burarna.

Jag kan visa dig en bild om du vill, men det får bli när det har blivit morgon.

[Ingo.*.Ted]
0

haha vilken gullig video <3 Men jag tycker den där buren verkar väldigt cool :)

[djurens_vän]
0

okej #8 mamma säger att vi har för lite utrymme men det har vi inte….  och den som Linus sitter i är dålig för att man öppnar på sidan ch den är ranglig… men ska byta bur eller sätta ihop den med den andra som du sa ! och ha han på mitt rum så kan dom inte klaga… !!!!