Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3999 ggr
[deedeeojohnny]
0

Värme

Heeej :)

På sommaren kan det bli upp mot 25 grader i mitt rum…

Hur mycket värme tål marsvin egentligen? Är det någon fara tror ni eller kan man vara lugn?

Just nu tar jag den där artikeln som finns på huvudsidan om iskubar i handduk.

Men pappa håller på att bygga en starkare ventilation just nu som kommer suga ut värmen, så om det är ett problem med värmen så är det snart över Glad

men som sagt.. Är det ett problem just nu med den

värmen ?

Mvh Johan

Moa-16
0

25 grader tål dom. Brukar vara 36 grader på sommaren när dom är ute i trädgården då får man helt enkelt ha vatten och kylklampar=). Och ge dom gurka.

[deedeeojohnny]
0

Okej Glad Tack så mycket! Man blir väl orolig eftersom man själv svettas även fast man e tunnklädd och marsvinen har päls Tungan ute

Berlau
0

Se till att dom har skugga, dra gärna ner din rullgardin eller om du har persienner också. Öppna gärna fönstret med, se bara till att det inte blir drag på marsvinen.

Kallt och friskt vatten, vattenrika grönsaker och en kylklamp, eller två så klarar dom sig nog :)

paronskrutten
0

Pälsen skyddar även mot värmen, så länge de inte är dåsiga är det ingen fara. Se bara till att de inte får vätskebrist =)

Helena

Moa-16
0

#4Skyddar mot värme?. Jo visst på ett sätt. Men dom blir ju inte direkt svalkande av all päls.

emelie92
0

Värmen är absolut ett problem om det kan bli 25 grader i ditt rum! Lägg in kylklampar, öppna fönstrena så att det inte blir kvavt, flytta buren/marsvinen från direkt solljus och se till att marsvinen har vatten. Så ska det gå bra :)

[deedeeojohnny]
0

Okej :) tack för alla tips! :) dom har gått om skugga och alltid färskt vatten, så detta ska kanske inte bli några problem då? :)

Och snart har vi en fläkt också (blir inget drag av den) så då blir det väl antagligen ännu bättre :)

FeliciaS
0

+25 grader är väldigt mycket, särskilt om luften "står still". Öppna fönster och dörrar i så fall och släpp in frisk luft, samt lägg in kylklampar i handdukar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[deedeeojohnny]
0

#8 Okej tack, det ska jag göra :).

EvaLuna
0

Vill du ha fler tips? De finns en artikel härinne som heter "Håll marsvinen svala" :-)

[deedeeojohnny]
0

#10. Aa :) jag har läst den, den va bra :)

Renor
0

Marsvin liksom kaniner är ganska känsliga för värmeslag.