Pluras Öga...?
Jag har länge tyckt att något varit fel med Pluras ena öga. Det började för flera månader sedan med att se lite konstigt ut runt om ögat, och trots att inget direkt syntes kände jag på mig att något inte stod rätt till, det var något som kändes annorlunda med hans öga. Ett litet tag efter fick han sår runt ögat och strax efteråt insåg jag att vi hade Ringorm och vi behandlade och sanerade.
Såren läkte fint.
Men, nu känns det som att det har stannat så här och inte blir finare. Det jag tycker ser annorlunda ut är att det är glesare päls.
Han har inga sår, men han hade ett blodigt sår i främre ögonvrån vid ringormen, därför undrar jag om det är så att det kan ha lämnat en ärrvävnad där som gör att pälsen inte växer ut där igen?
(Ber åter igen om ursäkt för lite knasiga bilder, det är inte lätt att fota utan display)
Börjar med en bild på Pluras fina öga för att jämföra:
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ögat som oroar mig
igen. Främre ögonvrån.
Ben, fötter och en smutsig strumpa på golvet bjuder vi på. 
Jag tror på ärrbildning
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
#4 Jag hoppas du har rätt i det. Jag tänkte först att jag nog skulle ta honom till veterinären men jag tror faktiskt det rör sig om ärr. Han har ju inga sår längre och det ser fint ut i övrigt, men just det att pälsen är gles och på vissa ställen obefintlig.