Tvättråd
Behöver tips på bra medel att använda för att få bort gegg från marsvinen. Min lilla hane juckar hela tiden på min äldre så att han blir alldeles kletig. Jättesvårt att få bort när det torkat tycker jag. Någon som har tips?
Sax ;-) nej då men det är svårt att få bort jag vet inget superknep. Dumma Nintendo då…
Har du fått mitt mejl om flickorna? Är så nyfiken på hur du vill ha det :-)?
Min lille gör det på den vuxne oxå…tog diskmedel (fick höra att det skulle va bra samt för rengöring av den där fettknölen på hanarna ) å tvättade av rumpområdet på båda idag…dom har suttit ihop i 2 veckor nu. = )
#1 Skall precis sätta mig och svara på mejlet godisgrisen ;)
Har jobbat hela veckan och helgen därför jag inte har svarat =)
#2 Diskmedel är det jag brukar använda också - men när det blir klumpvis får man ändå sitta och dra isär klumparna liksom. Och då gör det ju lite ont på dem :s Men diskmedel är nog det bästa jag vet än så länge
# 3
Usch då…men om du kletar lite diskmedel å låter det sitta i en stund först? Min vuxne hade rätt kraftigt men jag tog diskmedel å gnuggade runt i gegget…lät det sitta i 2-3 minuter sen badade jag rumpan…kändes som det löstes upp då = )
#4 Ja just de! Det kanske borde gå! Ska verkligen prova det idag för han har hur mycket som helst, vill inte använda sax heller och riskera att klippa i huden eller så :p
# 5
ja testa…kan ju inte bli värre ; )
Min vuxne e en Sheltie å pälsen därbak e väl ungefär 2 cm lång men jag gnuggade med en diskmedel på tops å det funkade = )
#6 Ja min lille man är ju släthårig, men han har en väldigt känslig rumpa :p hehe

Jag använder grönsåpa vid rengöring av mina djur.
Det är ju ett rent naturmedel och funkar ypperligt.
Marsvin 4-ever
.
# 7 min andra hona oxå släthårig e oxå väldigt känslig på både mage, rygg å rumpa = )
# 8 ska testa det! = )
#8 Tack! Skall testa det idag! Vet du om det är bättre än diskmedel? Det är det enda jag har testat och vill ju inte använda det för ofta då det torkar ut huden :S

#10 Såpa torkar inte ut huden och är desutom en giftfri ren naturprodukt. Men det skall vara grönsåpan.
Gulsåpan innehåller animaliska produkter så den använder jag aldrig.
Jag till och med badar min häst i såpa. 
Marsvin 4-ever
.
# 11 Tar oxå till mig infon! Ska inskaffa grönsåpa = ) undrar bara…då den lukten gör mig illamående så vet jag att det har kommit en såpa med citronlukt…vet du om det e grönsåpa eller gulsåpa?? Kan man använda den?
#11 Det är precis grönsåpa jag har hemma ;) Skall absolut testa det idag ;D

#12 Jag kan inte svara på om den med citrondoft är likvärdig med den vanliga gamla hederliga grönsåpan, men du kan kanske läsa och jämföra innehållstexterna så du kan se om det har tillförts något annat i den citrondoftande.
Marsvin 4-ever
.
# 14 japp det ska jag göra nästa gång jag går till affären = )