Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1482 ggr
jezzijezz
0

Lite bilder = )

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tagit lite bilder nu på mina små fisgrisar…både bebisarna å dom nya äldre = )

Måste bara fråga en sak…lilltösen Fendi har gått ner lite i vikt…typ 10gr  = ( hon e väldigt aktiv å äter mycket…mycket mer nu när hon har sällskap av Juliette…förstår inte riktigt…e det normalt??

Tänker att eftersom hon mår bra nu å e mer aktiv å äter mer kanske det beror på det…att hon har gått ner???

Mina småpluttar e ganska  rumsrena å använder låda…förrutom nån liten bajsplutt som kommer då å då…men dom vuxna både kissar å bajsar ganska mycket överallt…speciellt där dom ligger. Dom e vana vid spån å jag använder fleece. har oxå mysfiltar till dom som dom bökar runt i å bäddar in sig själva.

Har en plastbotten från hamsterbur som toalettlåda…tidningspapper underst sen spån å sen massa hö.

Hur/går det? att få dom vuxna att använda den oxå? Att få dom rumsrena menar jag?

Många fler frågor  har jag…om här e nån som orkar svara?! = )

jezzijezz
0

förra bilden va p åpojkarnas bur. Syns ju att det e killar som dom skitade ner efter några minuter ; ) hahahaha

Denna bilden e på flickornas bur

jezzijezz
0

Bild på Juliette…min nya vuxna flicka = ) som lever med lilla Fendi

Hur 17 blev texten så stor????

Frida B
0

10 gram är inte mycket, inget du behöver oroa dig för. men om du är orolig kan du ju väga med jämna mellanrum och se om fendi går ner mer i vikt eller blir slöare. :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

fina bilder btw, och väldigt söta marsvin :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

# 3 Tack va skönt!! Tänkte att eftersom hon e mer aktiv nu så kanske det sätter sprätt på omsättningen då = )

Tack tack…kommer bilder på på pojkarna oxå…tar lite tid eftersom man bara kan lägga upp bilderna en å en  = )

jezzijezz
0

Bild på pojkarna = )

jezzijezz
1

Bild på Fendis häftiga mönster på ryggen!

jezzijezz
3

Å på magen = )

jezzijezz
0

Söte Malbec som oxå flyttade hit igår med Juliette = )

jezzijezz
1

Åsså mitt lilla virveltroll Virvel aka Tuss = )) Mjukare päls å gosigaste lilla gris får man leta  efter…han vill helst ligga i halsgropen = )

jezzijezz
0

lite uppdatering….viktnedgången va nog att vågen inte va rätt inställd! *piiuuu* Glad

Vägde henne idag å då hade hon ökat från det hon tidigare vägde!

Frida B
0

guuud vilka sötisar! Fendis mage har nästan exakt samma mönster som min Melvin har på magen :) har hört att det kan vara felfärgade tort´n white, en färg på marsvin där det är rutmönster :) sök på google så fattar du vad jag menar ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

Tack MelvinMimmiLufsen! = )

Ja jag har hört om det men jag fattar inte mycket ang alla mönster å rutor…vilket som e rätt eller fel hahahaha

Nån gång blir jag väl klok på det Flört

Kollade aldrig Fendis pappas mage som hon e en kopia av! men coolt e det iaf! = ))

Frida B
0

haha nej det tog ett tag innan jag fattade det enklaste… men med den färgen är det så att det ska vara i ett rutmönster på magen+ryggen, i färgerna vit, brun och svart och de ska vara jämt fördelade… eller någonting sånt ;) gillar mer marsvin som inte har den korrekta färgen, tycker dom är stiligare… ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

Tycker Fendis mönster e jättehäftigt Skrattande det enda vita hon har e den pyttelilla fläcken mitt i rutfältet…sen lite på nått av benen = )

Ja det blir kanske nästa projekt…att lära sig lite med färger å teckning = )

Har du nån bild på Melvins mönster på magen som du kan visa??Flört

Frida B
0

aa det har jag fast det är en väldigt dålig bild… ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

nu ser jag att det inte är exakt lika, men väldigt lika iaf ;) här är en bild på min ängel :) inte världens bästa bild, men som du ser vill han inte vara med på bild…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

hihihihihi…va fin han e!!

Även om rutmönstret inte e exakt likadant så liknar dom = ) ….dom kanske e släkt tom…på avstånd hhahaha ; )

Frida B
0

#18 han tackar ;) haha aa kanske… var kommer fendis från? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

hahahaha inte den blekaste faktiskt! Jag köpte Fendi å Virvel via annons på Blocket då familjens mamma å pappa hade fått en andra kull. nU E HANEN KASTRERAD. fRÅGADE INNAN OM NÅN SORTS stamtavla ( sorry caps lock ) men hon sa dom har ingen = /

Skaa kontakta henne snart igen å berätta att vi fick en hona å en hane istället för 2 honor. Inget hon kan göra nått åt men ska berätta iaf…ska skicka lite bilder oxå = )

Frida B
0

#20 haha aha okej ;) vet faktiskt inte heller var Melvin kommer ifrån, fick honom som halvåring från omplacering… haha ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Marika Norrman
0

Jag bara älskar de fina teckningarna som ni visar på magen osv. =) Ser så härligt ut!

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Fridaaaa
0

#16 Typ sånt rutmönster har Enzo med på magen ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jezzijezz
0

# 22

javisst e det coolt! Skrattande

# 23 kan du inte lägga in en bild på Enzo här i denna tråden?Glad

Frida B
0

#22 tycker oxå det är väldigt häftig, brukar kalla det att dom har magrutor… hehe vältränade marsvin med magrutor… ^^

#23 håller med #24, kan du inte lägga upp en bild :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

jezzijezz
0

Japp Fridaakesson upp med en bild!!! Flört

Marika Norrman
0

#25 haha ja det var ju ett smart ordval =) Otroligt häftigt är det iaf!

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Fridaaaa
1

Ja kan jag göra:P

Här är Enzos mage :=D

Fridaaaa
0

Ena sidan :)

Fridaaaa
0

Andra sidan ;)

jezzijezz
0
Fridaakesson…va fin han e! Coola magrutor där oxå ju Flört
Fridaaaa
0

#31 Tack ska du ha. Jättesnällt sagt :-)

Marika Norrman
0

#30 Det ser ut som två olika marsvin :P

Fridaaaa
0

#33 Ja lite faktiskt ^^,

Mitt allra första marsvin kunde man med tro att det var 2 olika marsvin hehe :)

Frida B
0

vad söt enzo var! coola magrutor oxå ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
0

#35 tack ska du ha :) Han är vältränad ;) haha

jezzijezz
0

# 36

hahahaha ; ))

Fridaaaa
0

#37 Tungan uteFlört

Frida B
0

#36 haha ja det var han verkligen ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)