Nybygge! :)
Precis byggt min första marsvinsbur.. Det är 4st LACK-bord från ikea som jag satt en ram av plexi runt och sen plastat botten. Just nu är buren avdelad i två delar och varje del är 110*55cm så det bor ett marsvin i varsin del! :) Men man kan öppna upp så det blir en enda stor bur. :) Tanken är att eftersom dom inte kommer överens och kan bo ihop så ska dom ändå ha möjlighet att se varandra och prata med varandra och även kunna ha full utsikt ut över vardagsrummet. Kom gärna med kritik, bra/dålig! :)
Vad har du i botten till dem?
Och vad har du på lackborden? :)
Smart idé! :=D Dem är ju inte så dyra heller dem borden, smart lösning.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 tack! :) Det är träpellets som jag köper på brännslehuset.. Har testat både fleece, spån och toa-lätt och detta har definitivt varit det bästa. :) Kostar 14kr för en 20kilos säck! :)
På botten har jag våtrumsmatta. :) Fick det gratis och även plexit så buren har kostat ca 200-300kr att göra. :)
jag tycker det verkar super, hur mycket kostade det totalt? me glas o bord å så
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#4 OKej är det inte hårt för dem att gå på? Jag tycker bränslepellets är hårt:P
Oki :) Ser fint ut i alla fall ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj vad snyggt! Men ett kul tips ifall du har lust, du kan ju göra en liten ramp ner så att dom kan springa ut också :D kanske med någon grind eller så framför så att dom inte går ut när du ej är i närheten :D
#6 Borden kostade 200kr sammanlagt.. Har en pappa som är snickare, kompis som är glasmästare och en annan som är målare så fick allt annat gratis men glasen hade nog gått på ca 500 om jag hade fått betala för dom och våtrumsmattan vet jag inte.. Men ca 700 kanske det hade kostat om jag köpt allt själv. :)
#8 Det var smart tänkt.. Ska fixa en hage till dom som dom kan vara i och springa av sig lite, kan man ju ha precis nedanför burarna så kan dom ju gå lite som dom vill sen. :) Får bara se till så dom inte är nere samtidigt då dom inte alls gillar varandra. :P
Det blir nog jättefint! :D
Väldigt fin bur :)
Snyggt och praktiskt! :)
Tack! :)
Riktigt snyggt! :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
#15 Tack så mycket! :) Jag är verkligen supernöjd med den! :D

Mysigt! =) Här tror ja nog Omega skulle trivas väldigt bra, kan tänkta mig att de ser ännu mysigare ut nu med mysspuffar i burarna =)
Ooh, tack. :) Kan ta lite nya bilder nu med myspuffarna och lägga ut. :)
Ahh det är nog jätte gulligt med myspuffar i buren, myspuffarna är ju så söööööta! Längtar tills jag får mina egna på fredag!
AHHH! Det blev ju meeeega snyggt!! Myspåse och korg! Har du puff också? Jag ser ingen XD *lol* 
Ååh tack! :) Toft har en rosa lite puff i sin bur precis vid höet. :) Han är så manlig så han kan ha rosa hälsar han! xD
Aww vad gulligt xD <3
Jättefin bur, jag blir helt inspirerad! Hur har du fäst plexiglaset i borden?

Vilken fin bur, kul med nytänkande 
#25 Tack! :) Jag förborrade i plexiglaset och fäste det med vanlig 4,2mm montageskruv! :) Och sen har jag silikon i alla hörn och längs med kanten i botten som lite extra säkerhet! :)
#26 Tack.. Jag är jättenöjd med dom! :)
Jättesnyggt! :)
Mvh Linnea