Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2585 ggr
gickan87
1

Känner mig dum

Jag har säkert gjort något helt idiotiskt idag.

För 5 minuter sedan så tingade jag en av de äldre marsvinen i stadens djuraffär. Anledningen? Jag misstänker att hon är dräktig. Och tycker synd om henne.

Fick då till svar att jag inte fick ta med henne på en gång då hon haft ett sår runt ögat och dem visste inte inte om det var Ohyra eller ett sår efter ett bråk. Så nästa vecka får jag hämta henne.

Känner mig så himla dum jag skulle inte köpa en gris från zoo men nu gör jag det ändå :(

Samtidigt kunde jag inte lämna henne där.

MVH Erika :)

millib
11

Tyckerndu inte är dum alls, denna hona är ju kvar där sv en anledning, att hon inte är unge längre och ingen annan vill köpa henne. Vem vet var hon hamnar, kanske tillbaka till grossisten där hon får gå som avelshona resten av livet?! Tycker du ska känna dig stolt! Stolt, att du vill ge denna äldre och kanske dräktiga hona ett bra hem.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

_Charlie
13

Känn dig absolut inte dum, för det är du verkligen inte.

Djuraffärer ska inte stöttas nej, - självklart.

Men det gör ingen dum om denne i ett sällsynt fall tar ett djur därifrån.

Jag har själv känt mig så dum att jag inte ville erkänna för någon varifrån vårt ena marsvin kom ifrån, då jag köpte honom i djuraffären där han sprang ensam med sin enorma kanin-burkamrat, dessutom satin.

Sen nådde jag punkten där jag bestämde mig för att strunta i vad andra säger. Han skulle hamna någonstans, så varför inte hos mig som vet vad satin är. Han hamnade nog hos mig av en anledning då det var första och enda gången jag ens var i den butiken, likväl som denna dräktiga hona hamnar hos dig av en anledning.

Var stolt och glad över att hon ska få förgylla din vardag likväl som du kommer förgylla hela hennes liv. ♥

Marika Norrman
2

Gris som gris! Bättre att du köper henne än att någon förälder köper den till sitt lilla barn som tjatar om att hon/han vill ha ett marsvin. Roligt första veckan,, sen sitter den stackarn där.. =/

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Marika Norrman
0

Får man fråga vad du får ge för henne?

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.

Fridaaaa
2

Tycker inte du är dum. Du hjälper en liten gris i nöd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gickan87
1

#1-#3 Tack för erat stöd!Det känns bättre även fast jag är orolig för att det är något större fel på henne och att dem inte vill lämna iväg henne nästa vecka.

Säljaren verkade inte dierkt glad över att jag ville ha just henne och inte någon av de andra små söta ungarna. Tyckte inte heller om att jag hade så många marsvin hemma sedan tidigare.

#4 Då jag är rädd för att någon av de anställda i butiken kan slinka in på det här forumet och på såvis neka mig att köpa henne så återkommer jag med priset när hon är här hemma :)

#5 Tack!

[copicaddicted]
1

#6 med den attityden skulle jag ana ugglor i mossen på subinen!
Låter helt klart som att hon döljer nånting, eller så anar dom själva att hon är dräktig och vill få in pengar för bebisarna med.

För skulle det vara Ohyra så finns det stor risk att de andra har det med och då ska alla behandlas what so ever.

Men om hon är dräktig så kan man börja fundera på hur butiken sköter sig. För dom ska ha djur som man får ta med hem direkt, inte blanda honor och hannar för då finns det risk att köpare får en (o)lustig överraskning en vacker dag.

gickan87
0

#7 Ja, något lurt är det. Först skulle jag inte få köpa henne alls för hon tycker min bur är för liten för totalt 10 marsvin, den är godkänd för 15 enligt lagen (300*80 cm) Sedan skulle jag få återkomma nästa vecka och se hur det var med henne då. Helt plötsligt kommer hon på att de inte får hålla djuren så länge utan att de är tingade "och i helgen kommer djuren gå åt och då måste vi släppa henne" Men man säljer väl inte ett djur som sitter i "karantän"? Fick iaf veta att om det skulle vara något större fel så ska jag få pengarna tillbaka, misstänker starkt att hon är borta nästa vecka… :( Såg att de äter cuni complete och det brukar dem väl inte bli tjocka av? De håller hanar och honor separerade från varandra men med kaniner.

[copicaddicted]
1

Tycker nästan att du ska gå tillbaka och hitta en annan att prata med. Förklara hur du blivit bemött och antingen få tinga henne själv tills dom kan släppa henne eller så ska hon finnas kvar efter "helgen" med för annars göra en anmälan mot butiken.
Så där får dom helt enkelt inte hålla på. Vart tog "kunden har alltid rätt" vägen eg?

gnagarlover
0

de kan väl inte sälja till nån annan om de nu misstänker Ohyra? låter horribelt o skumt

[Ingo.*.Ted]
0

Nej herregud stackars små grisar… Rynkar på näsan Jag tycker faktiskt du gjorde helt rätt, iså fall gjorde jag typ samma fel, jag köpte 2 st på blocket och då var dom inte vackra ska jag säga! dom kom från djur affär och ungarna hade väl tröttnat på dom. Pälsen var tovig och klorna för långa och dom var alldeles för feta! Dom hade även en katt som gillade att skrämma dom stackarna genom att hoppa in i buren och helt enkelt slå efter dom. det klarade jag inte av att se så efter bara 1 dag så var dom mina! Dom små stackarna :/ Men nu är dom lite lagom runda och sociala Skrattande

idipidi
0

Jag reagerar på att hon har sår kring ögat. Det är väldigt mycket varningsklocka på Ringorm på det. Beroende på vad man kallar sår förstås, men de brukar sällan bita varandra vid ögonen.

gickan87
0

#9 Jag har tingat henne, och betalat. Ska definitivt prata med en annan i personalen när jag hämtar henne.

[gickan_87]
0

#12 Det var lite kortare päls runt ögat, jag fick inte titta nära på henne så det är vad personalen sa.

thildatessie
0

Önskar dig lycka till, bra gjort!

Aristarcos
0

Bra att en dräktig gris hamnar på rätt ställe, hade försökt tvinga dem att lämna ifrån sig henne, och få med sig medicinen.. värst är väl om det är Ringorm hon har… men fråga vad hon behandlas för. Tror som de andra att sjuka djur får de inte ens ha i butiken… hon borde nog ha varit separerad från de andra..ingen seriös affär det inte.. lycka till och hoppas du får hem henne..

gickan87
0

Vad Kan jag göra om de nekar mig att hämta henne nästa vecka? Finns det något jag kan säga/göra som kund? Att kunden alltid har rätt atämmer ju inte alltid, tex om det går emot någon lag. Ska försöka haffa någon av de yngre i personalen som kanske inte riktigt vågar säga ifrån. Är helt nerkärad i henne trots att jag bara sett henne genom en glasruta. De får ju inte sälja ett sjukt djur och ger väl knappast bort henne gratis. om hon nu är dräktig så hoppas jag att magen inte växer så mycket på de här dagarna.

[SallysPigge]
1

Hur dräktig såg hon ut att vara? Det är inte så att dom hoppas på ungar innan du kommer för att hämta henne?

Tycker att du gör rätt i att försöka få henne därifrån, dom är ju inte kloka.

Aristarcos
0

#19 gå in dit när de är någon yngre som du sa och hävda hårt och bestämt att det var avtalat att du skulle hämta henne..ge dig ej…

Marika Norrman
0

Lycka till! Berätta gärna mer när du fått hem henne!

gickan87
0

#18 En liten päronform kunde jag se, törs inte säga hur långt gången hon kan vara. Men tror inte att hon har fått nästa vecka. Törs inte säga då jag inte sett en högdräktig hona. Hon var bara lite tjockare än sin burkamrat. Men just päronformen.

[SallysPigge]
0

#21 Får hoppas att du får hem henne snart :-)

Millimeter_81
0

Jag tycker också att du gjort helt rätt! Måtte du få hem den lilla tjejen från det där oseriösa stället omedelbums!!! <3

gickan87
0

Kan inte sova om nätterna heller. Och inte vet jag någon som kan tänka sig att gå in och spionera om det står på buren att hon är tingad. Kommer bli sjuk innan jag får hämta henne :(

[Ingo.*.Ted]
0

ohh.. Vilket hemskt ställe! usch! Jag önskade jag bode i närheten så hade ju jag kunnat kolla det åt dig :( Om du inte får henne nu av någon anledning, då tycker jag man ska polis anmäla!  Usch!

millib
0

Vart och i vilken affär är det?

gickan87
0

Vill inte skriva ut vilken affär men det är lite utanför gävle vid köpcentrumet.

[Ingo.*.Ted]
0

Då är det för långt för mig :( *suck*  Jag vill ju hjälpa Rynkar på näsan

gickan87
1

#28 Så omtänksamt :) Jag har troligen en "spion" som ska förbi imorgon.

[Ingo.*.Ted]
0

Ja vad bra! :D dden där affären har nog inte alla hästar hemma, så att säga! Längtar tills hon får åka ifrån det där stället!

millib
0

Ska nämligen till Årsunda i helgen o tänkte om de var Köpis för då kunde jag kika förbi ;)

[gickan_87]
0

Okej, nej det är inte köpis tyvärr!

[gickan_87]
0

En liten fundering, hur kommer det gå att släppa ihop den nu ev. dräktiga honan med min flock på 9 individer?

Blir det för stressigt för henne så hon kommer toxa?

Annars har jag en 100*50 bur men känns inte okej att sätta henne ensam heller.

Har 2 surtanter i flocken men dem brukar hålla sig snälla sålänge ingen går in i deras sovutrymmen. Annars kan det bli ett tjuvnyp men dem jagar inte. Övriga är lugna och trevliga.

Fridaaaa
0

#33 Du vet väl att man inte får ha 2 användare?

[gickan_87]
0

#34 Ja, det vet jag. Är samma användare som TS men jobbets dator vill inte visa min Avatar tydligen. Loggar iaf in på min användare gickan87

gickan87
0

Ser nu att det är en _ i mitt användarnamn… Men loggar in utan?

Fridaaaa
0

#36 för här är det ett understreck mellan gickan och 87 också :) Så är inte bara avataren:P

gickan87
0

Verkar vara jobbets dator som fixat mig en extra användare, för nu verkar jag vara inloggad "på mig själv" kan man ta bort den andra användaren?

-Det var inget, hittade själv :)

gickan87
0

Det jag skrev i #33 är alltså det jag undrar över Flört

Fridaaaa
0

#38 Haha okej, :P

Aristarcos
0

Den andra användaren är avslutad ser jag den med bindestreck emellan..

Fridaaaa
0

#41 Ja nu ja, men inte när jag skrev ;)

gickan87
0

#41 Ja, jag avslutade den :) var ju inte meningen att den skulle ha skapats heller.

Marika Norrman
0

Jag tror att du ska ha henne i en mindre grupp först om hon nu är dräktig. Kanske med en eller två andra bara medans hon vänjer sig vid det nya hemmet och när hon föder. Men jag vet inte vad som är bäst.. Men i mitt huvud låter det vettigast :p

gickan87
0

Hmm får försöka få tag i en större bur åt henne då. Fast i butiken går hon med 4 andra marsvin (om det inte kommit in flera nu) så hon är ju van vid "flockliv".

Kanske kan man skärma av bokhylleburen så hon och en snäll hona går i en del och övriga tillsammans för sig? Då kan de se och lukta på varandar genom galler. Eller det kanske också blir stressande?

Ett annat alternativ är väl att flytta de två "surtanterna" till 100*50 buren?

Man borde väl känna foster om där skulle finnas några nu när hon börjar få den typiska päronformen? Jag vet att hon har funnits i butiken i minst 4 veckor så hon borde vara minst 4 veckor påväg isåfall.

Känner mig stressad, jag vill ju ha allt färdigt tills hon kommer hem, om hon nu kommer har en dålig magkänsla :/

Duktig man är på att jobba idag, bara planera marsvin här ^^

Marika Norrman
0

Jag tror inte att hon blir stressad av det. Ha henne med en annan hona och ett bra gömmställe.

Abico
2

Det beror ju på hur långt gången hon är, det här med hur mycket man ska våga stressa upp henne och utsätta henne för i flocken. Det är jättesvårt att avgöra, lite hjälp kan man få av att känna på fogarna och sparkar men det är väl allt om man inte är himla van vi att känna foster och grejer. Jag skulle ha satt henne med en snäll hona i 100x50 buren, det kan inte vara så många veckor kvar och när ungarna kommit och blivit någon vecka så känns det bättre att sätta ihop henne med dom andra.

Hanna 

gickan87
0

#47 Då gör jag nog så. För visst borde jag kunna känna lite av ev. bebisar i magen? hon borde ju vara mellan 5-6 veckor gången iaf.

Känner jag inga "klumpar" i magen så borde hon väl inte vara dräktig? en 4-5 månaders hona borde väl inte väga mer än 400-500 g om hon är normalhullad till lite överviktig?

Tror jag gör så att jag känner igenom henne när hon kommit hem hit också väger jag henne, så får jag bestämma därifrån hur jag ska göra.

Jag kanske inte borde tagit på mig att köpa henne trots allt? känner mig inte tillräkligt redo för en ev. kull. Men samtidigt så får hon kanske det bättre här än hemma hos en barnfamilj.

Om ändå nästa vecka började komma så jag får veta om jag ens får hämta henne.

En fråga till (förlåt om jag frågar ihjäl er men är så osäker)

Hon äter i butik cuni complete och pellets, jag ger mina kornkross. Kan jag blanda 50/50? så inte något svin blir dålig i magen?

Fridaaaa
0

#48 Minst 450-500 gram borde hon väga som normalhull, om hon vägde som hon skulle vid 5 veckor, alltså över 300 gram?

Virvlan
0

Om de andra marsvinen är väldigt livliga och springer runt kanske hon blir stressad. Tänk om hon får ett slag mot magen?

Fridaaaa
0

#50 Så känsliga är dem inte. Mamma har flera honor ihop när dem ska föda, inga problem

gickan87
0

#49 Okej, då vet jag på ett ungefär :) men ligger hon på 550+ så borde jag misstänka dräktighet?

#50 De är inte så livliga, mer "vaktiga" om sina sovplatser.

Fridaaaa
0

#52 Låter lite som det ja, tycker jag i alla fall. Olika marsvin väger ju olika vid samma ¨ålder, men jag skulle nog misstänka det

gickan87
1

Okej. Skönt att ha någon att bolla tankar med :) alla här hemma tycker jag är så fjantig men jag vill veta så mycket som möjligt och vill veta om det jag tänker är vettigt ^^

Virvlan
0

De bästa är kanske att ta henne till en veterinär och verkligen se om hon är gravid??

Fridaaaa
2

#55 Dräktig heter det. Och det är inte smart idé nej. Stressigt för marsvinet, plus onödiga pengar. Bättre att vänta och se om hon är dräktig eller inte.

Aristarcos
0

#48 Jag tycker det är bättre att du som vet mer om avel tar henne, än en helt oförstående  nyblivna marsvinsägare.

Sen angående maten, dra ner fodermängden av kraftfoder när hon kommer och öka sakta vartefter hon blir van den.. det gör inget att ta bort foder, det blir de inte dåliga av, det är det nya fodret de kan bli dåliga av..

Virvlan
0

Är det inte lite taskigt att bara vänta? Om hon inte är gravid så borde ni väl ge någon slags diet. Bara min tanke. Sen kan man väl också känna om hon är gravid?

gickan87
0

#57 Du har säkert rätt. Men då gör jag så med maten :)

gickan87
1

#58 Det är mer taskigt att ta henne till veterinär och stressa henne ännu mer än det om hon bara får bo in sig här hemma. Veterinären Kan ändå inte göra mer än känna och lyssna på henne. Är hon tillräckligt långt gången kan man känna foster ja. På marsvin heter det dräktig och inte gravid.

Linnet
0

#58 Man ger ju inte nån speciell diet till marsvin som är dräktiga. Inte heller går man till veterinär för att kolla dräktighet hos marsvin, det kan man ju lika bra göra själv, känner man fosterrörelser då är hon dräktig, gör man inte det så är hon antingen inte dräktig eller så är hon inte så långt gången. Men päronformen brukar ju inte komma förrän efter vecka 6.

Virvlan
0

Menade mera att om hon bara är tjock så kanske man ska ge henne en viss diet. Är hon sedan på smällen ska man ju självklart inte ge diet. De fattar väl vem som helst.

Kände bara att slippa gå i ovishet så kan man ju kolla upp det.

Men självklart ska inte marsvinet bli stressad i onödan.

Linnet
0

#62 Ok läste visst lite fel=)

Men hur menar du att man ska kolla upp det, för en veterinär kan väl inte kolla bättre än nån annan. Det är ju alltid så, när man parat marsvin att man får gå i ovisshet länge, eftersom man troligen inte vet om dom har parat sig eller när dom har parat sig, så är det alltid om man inte sett parningen och det är inte ofta man gör det och har man då dom tillsammans i 5 veckor så kan dom ha parat sig allt ifrån första till sista dagen.

Fridaaaa
0

#62 Unga växande marsvin blir sällan tjocka ;)

Aristarcos
0

#64 mina nonselfar som jag köpte vid 4 månaders ålder blev lite päronformade när de bott ett tag hos oss, men det var bara trivsel kilon, inga ungar.. de var då ca 5 månader. Blev jätteorolig att de var dräktiga..

Fridaaaa
0

#65 Ok jag har aldrig varit med om det, och läst bland annat här inne att dem inte blir tjocka så lätt när dem växer, men kanske skiljer sig från marsvin till marsvin med :)

Marika Norrman
0

Vänta och se. Hon var väl dessutom äldre? Får hon inga ungar så är det ju bara att ge henne mindre mat då. Så länge hon har fri tillgång till hö och får någon sorts c vitamin i sig så är det ingen fara. Kommer det ungar så kommer det.

gickan87
0

#67 Jag skulle tippa på 4 månader + i alla fall.

gickan87
1

Inte fått något samtal från butiken idag heller. Hoppas på att jag får hämta henne som planerat imorgon.

gnagarlover
1

håller tummarna för dig=))

millib
0

Du får gärna uppdatera oss imorgon hur det har gått och hoppas att hon inte är dräktig lr bär på någon Ohyra.

gickan87
0

#71 Det lovar jag, kanske någon bild på sötnosen följer med också :)

millib
0

Ja, bilder vill vi alltid se ;)

ida.adi
0

Åh vad trevligt det ser jag fram emot:). Har du kommit på något namn på henne? Lycka till

jezzijezz
0

Hoppas oxå att du får henne med dig hem imorron å klart bilder!! = )

Marika Norrman
0

Ja bild och info tack :)

gickan87
0

#74 nej, har inte funderat på namn då jag inte visste om jag skulle få hem henne eller inte. De blir ju mer personliga när de har ett namn.

gickan87
1

Hemkommen nu, hon väger 754 gram!!! Känner en unge tydligt, den sparkar runt i magen på henne hela tiden. Hur långt tror ni hon har kvar? Kommer sätta henne i 100*50 buren med en lugn och snäll hona. Är helt chockad, trodde ju inte att hon var dräktig, bara tjock. Tror hon är mellan 4 och 5 månader.

[SallysPigge]
0

Åh vad bra att du fått hem henne. Lycka nu till! :-D

NinjaKakan
1

Har följt denna tråden i tysthet då jag tycker marsvin är underbara djur och jag tyckte du gjorde helt rätt ärlig talat. Och jag önskar er lycka till!

gickan87
0

Nu sitter hon med Tuva, min trevligaste hona. De sitter båda och äter hö så frid och fröjd. Hur känner man fogarna?

millib
0

Dra med fingret köngs ryggraden, om den ör delad längst ner har hon börjat öppna sig, jämför med ett icke dräktigt marsvin. Hoppas allt går bra!

ida.adi
0

Åh har varit inne och kikat lite idag på tråden för att se hur det gick vad skönt att de gick bra. Kan du inte ta en bild på henne? Hur många marsvin hade du innan du köpte henne? Kommit på något namn?

ida.adi
0

Vad heter dina andra marsvin?

imoon
0

Vad skönt att du fått hem henne! Hur är det med henne? Har hon något sår vid ögat? Sa personalen något särskilt med tanke på hur det gick vid din tidigare kontakt..?

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

juliino
0

Hoppas allt går bra för flickan! Håller tummarna för er. Glad

jezzijezz
0

Jätteskoj!! Äntligen va!! = ) Va härligt!

Ja du får uppdatera med bilder å va hon ska heta = )

Aristarcos
0

Lycka till med henne, häftigt att du kan känna sparkarna, bara det tyder väl max på 4 veckor kvar.

Tycker egentligen att butiken också ska anmälas, de får inte sälja dräktiga djur mycket märkligt att de missat det så totalt , så att de har möljigheten att lära sig mer om marsvin !?

Linnet
0

Vår 5 veckor gamla hona, som vi ente ens visste var dräktig, upptäckte det för ca 2 veckor sen kände då tydliga sparkar och hon fick två ungar i går. Känner du så tydliga rörelser så bör det nog inte vara mer än max 2 veckor kvar. Man börjar ju känna små diffusa rörelser mellan vecka 6 och 7.

gickan87
1

#85 Hon har någon sårskorpa vi ögat men all päls är nästan utväxt igen. Har kollat på olika ringormsbilder men det liknar inte det hon har i alla fall.

Personalen var trevlig och önskade mig lycka till med henne. Inte mer än så, hon som jag tingade marsvinet av var inte där.

#88 Kan man anmäla anonymt? Tydligen så är hon som jag tingade marsvinet av inte ens djuransvarig.

gickan87
0

Har stött på ett "litet" problem. Tuva vill absolut inte vara kvar i buren hos den nya tjejen utan springer runt och skriker såfort jag kommer in i rummet. Rycker och sliter i gallret gör hon också, jag märker att nya tjejen blir stressad av gallerryckandet :/

Frågan är ju om jag törs sätta in dem i flocken i alla fall?

Det är så hjärtskärande att se Tuva kämpa för att ta sig till dem andra. Kan inte flytta dem till annat rum heller då katterna är för intresserade.

gickan87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kameran var verkligen superläskig så bäst att gömma sig bakom Tuva

gickan87
0

Men när höet prasslade var hon tvungen att springa fram

gickan87
0

Man kanske kan ana en bebismage, men hon är tjockare än hon ser ut på bilderna. Ska försöka ta en uppifrån bild imorgon när hon ska vägas och få klorna klippta, de är för långa.

gickan87
4

Funderar på om namnet Sunshine kan passa, när vi kom ut från butiken så sken solen för fullt :)

Marika Norrman
3

Hon ser ut som sunshine :)

millib
0

Tycker hons ser ut som en Smulan ;)

ida.adi
0

Ja sunshine hade varit riktigt fint namn på henne. Vad fin hon är;)

gickan87
0

Vill gärna ha tankar och ideér om det jag skrev i #91.

Tuva ger sig inte även fast hon fått hö. Och lilla Sunshine springer bara runt runt när Tuva biter i gallret :(

Aristarcos
0

Du kan inte sätta någon annan ihop med henne annars ? vet ej hur många honor du har ;)

gickan87
1

Har ju 6 andra honor än dem två. Men ingen jag riktigt litar på att flytta in till henne då dem är ganska kaxiga. Alla kommer ju reagera likadant, att de vill tillbaka till flocken.

Sunshine verkar inte vara lättstrressad, om man kanske kan släppa in henne i flocken ändå?

jezzijezz
0

Jättesöt e hon! Va skoj att få se en bild på henne när man har läst så mycket om henne Glad

Lycka till med henne!! = )

Aristarcos
0

Gickan ja man kan anmäla anonymnt per telefon eller webben !

gickan87
1

Okej, då ska jag fixa en anmälan.

gickan87
0

Lilla Sunshine har äntligen slappnat av ordentligt och äter nu av grönsakerna som det bjuds på :) För ett tag sedan låg hon och Tuva och tog sig en tupplur.

Snart är det dags att säga god natt och vänta på en ny förhoppningsvis lugnare dag för henne.

Ska man väga henne varje dag eller hur ofta för att se viktuppgången?
Hon är van att bli upplockad varje dag då dem fick c-vitamin droppar i munnen på djuraffären.

Abico
0

#105 - Nej varje dag behöver du inte väga henne, en gång i veckan är lagom om hon äter som hon ska och bebisarna sparkar på.

Hanna 

NinjaKakan
0

You are my sunshine, my only sunshine. You make me happy when the skies are greeey Oskyldig

millib
2

Nu vill ja inte leka polis eller vara klagande, men kan du inte göra en ny tråd om Sunshine, om hon ska heta så? Tar ju en evighet att bläddra sig neråt och vet att fler med mig vill veta hur det går för henne och dig ;) Lättare att hålla reda då, tycker jag iaf

gickan87
0

#106 Okej, ska man känna på magen varje dag eller räcker det att man ser sparkarna? Är ju rädd för att jag ska skada henne eller fostren om jag lyfter henne varje dag.

gickan87
0

#108 Jo, du har rätt. Denna börjar bli lite lång. Skapar en ny när det börjar hända lite här hemma :)

[SallysPigge]
0

Du behöver inte lyfta henne varje dag, då dom inte gillar det ju tjockare dom blir. Själv la jag bara händerna runt Sally för att kolla om det var något liv i luckan. :-)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.